Spray mot snöiga pälsar
Nu när snön är här och det är inte alltid så kul då man är ute på prommis, och då man vänder hem så har man 1 kilo snö med sig som fastant i pälsenoch framför allt i tassarna. Vilket är = ingen glad hund
Men nu finns det en massa olika sprayer som ska hålla pälsarna fria från att den fastnar i pälsen och tassarna. Har ni prövat någon av alla dessa sprayer som finns? Funderar på att köpa en till mina hundar. Då jag provat efter råd vanlig balsamspray, vilke inte funkar alls på mina vovvar.
Snart är det ju hundmässan i Sthlm och tänkte passa på att söka efter något för att köpa.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Åh, hoppas det kommer några bra förslag! Vi har visserligen inga stora problem förutom att det fastnar i tassarna…
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Jag har ett enormt problem med mina vovvar päls och snö. Det fastnar så mycket hela tiden, i både tassar och runt mage och unde hundarna.

Ja, amrisarna (visst var det amris du hade?) har ju en lite värre päls än sheltisarna… På Pixie kan det fastna i pälsen om det är kramsnö, men är det torr snö så fastnar det bara i tassarna. Även om det såklart är jobbigt nog för hundarna…
Du har inte funderat på overall?
Här har vi oxå stora problem med att snö fastnar i pälsen på cockern. Samt så fastnar det på tassarna på de andra.
Jag har tyvärr inte prövat någon av dessa sprayer, men säger som medde… Tar tacksamt emot erfarenheter =)

Nu när det har varit mycket snö i Skåne har det fastnat jättestora snöbollar på hela Holleys undersida. Jag köpte Strandbodarnas Impregnering och sprayade på, det hjälpte faktiskt och hon fick inte alls lika många "bollar" i pälsen :)
#3 Jo amrisar är det.
Overall har dom, men det är ju inrte så kul att ha på sig då det är inte så kallt ute utan enbart snöigt.

#6 Så långt tänkte jag inte… Det finns inga ofodrade overaller som inte blir lika varma? Jag är totalt oinsatt på overaller så jag har noll koll :)
#7 Det gör det, men inte är dom så lyckliga om dom har kläder på sig om vädret är perfekt ute. Men vid kyla vill dom inte ut utan kläder…
Jag använder mig av Vacker Tass! (Strandbodarnas Impregnering) vilket är ett balsamspray för att ge mjuka tassar, men har även antiklumpbildning av snö som användningsområde. Luktar gott gör den också 
Jag själv använder mig främst av den för att mjuka upp trampdynorna men upplever också att snöbildningen mellan tårna och i tassarna minskar efter det att jag smörjt. Fungerar säkert ypperligt för detta om man följer instruktionen för den funktionen samt att man smörjer på regelbundet. Min flaska är på 300 ml och var inte speciellt dyr, även om jag köpte min på Djurmagasinet när den fanns på "rea".
#9 Toppen tips, det ska jag kolla efter under helgen. Alltid bra med förslag så man har lite olika att både söka upp och kolla på under helgen på mässan.