Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1418 ggr
Emaljoh4
0

Era hund(ars) egenheter

Vad har din hund för egenhet? Det kan t.ex vara att snurra 10 varv innan toabesök m.m..

Ja, allt "knäppt" som eran hund gör Glad (det ska vara ett beteende som är VARJE gång)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
0

Min hund blir alltid hyperaktiv efter toalettbesök. Jag har dock ingen aning om varför . ObestämdTungan ute Nån som har nåt förslag?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Galaxy86
0

min hund brukar ofta räcka tunga när man ska t,ex leka eller man pratar med henne.

Pokemon hundar och konst

martinaahh
0

Det ser precis ut som min hund ler varje gång han kliar sig med baktassen vid ansiktet.

Kitten86
0

River blir alltid extra glad innan första promenaden, nästintill skjuter ut genom dörren (bor på landet) och är det snö och vinter springer han huvudstupa in i närmsta snövall…

När han e varm och flämtar kan man märka på honom om han e nöjd med promenaden man är ute på eller arbetet/aktiviteten genom at han håller tungan på sidan och inte raktfram som "normalt".

Han går gärna och "småpratar" när han e trött, speciellt när han sträcker på sig o dyl. Han älskar även att bädda, korvar gärna ihop en hel matta eller filt, men han lägger sig aldrig där han bäddar.

Varje morgon vill min hund morgonmysa. Det börjar med att han hoppar upp i min fotände och lägger sig, sen kryper han uppåt mot huvudet. Han kryper riktigt nära samtidigt som han sträcker sig så lång han kan blir, det slutar med en ljudlig nöjd suck med hans huvud på min axel eller arm och att han ligger och kramar mig.

Cocos82
0

Min tjej är en studsboll. Hon hoppar rätt upp i luften som en studsboll när hon är glad eller osäker. Så pratar hon väldigt mycket vid alla möjliga tillfällen. :D

moimoimoi
0

Kajsa hoppar jämnfota rätt upp i luften när hon blir glad och kroppen svänger lite pendlande som det gör på en simmande fisk. Berömmer jag Sess så biter Kajsa i Sess och blir sotis.

Sess drar upp tandköttet så det ser ut som om hon har en prilla under läppen och sprätter med bakbenen som en tupp när hon är busig/leker. När hon sover i soffan så lägger hon sig alltid(!) ovanpå ryggkuddarna istället för att lägga sig på sittkuddarna. Är uppenbarligen inte lika skönt… ;)

druttizen
0

En grej Wilmer gör är att då det är snö, så blir han så GLAAAAAD att han gräver lite, sen pressar han ner huvudets profil i snön, lite som en struts.. Sen pressar sig fram med sidan av kroppen. Han försöker lixom hamna UNDER snö och pressar hela kroppens sida under snön.

En annan grej är då vi ska lägga oss att sova.
Han känner ju till rutinerna som sker innan läggdags, så han går in och lägger sig nedan kudden och väntar. Sen när ja kommer så ber jag honom gå till fotändan så jag kan lägga mig. När jag lagt mig så kommer han direkt och lägger sig lite pladask på bröstet på mig, men "armarna" rätt fram. Han tittar på mig med lite halvöppna ögon och små slickar sig runt munnen då jag smeker honom lite. Han gör så är han njuter. Sen ligger vi lite sked nästan varje natt och nästa hela natten.

Ska se om jag kommer på mer grejer han har för sig, för ja vet det finns mer =D

Chanku
0

När Pixie är på bushumör så hoppar hon upp i soffan (där hon inte får vara) och trycker ner huvudet mellan soffdynorna.

Hon brukar också försöka backa uppför folk, det beteendet kom efter att jag tränade henne att stå på bakbenen. Har dock aldrig tränat henne att backa upp för någons ben, men det funkar ju det också ;)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

druttizen
0

Wilmer gräver en grop innan han gör nr2. Då det är snö ute, inte annars.
Det roliga är att han gräver gropen och sen sätter sig nån meter ifrån Skrattande

När han är Glad, då knorrar han som en gris!
Man blir som man umgås sägs det, och då han va liten så lekte han ALLTID med uppstoppad Nasse från nalle puh. *hihi*

Han är väldigt "rumpig" också. Alltid varit. Om han får sitta i knät tex, så backar han successivt upp så han sitter på axeln till slut.
Jag har ingen bil, men då han fått sitta i baksätet, då backar han plötsligt upp baken på den där kassett/cd förvaringen, som är vid handbromsen i bilen.. han backar upp baken så han blir sittande på den. Så han sitter bak å fram i bilen alltså.
Ja, han lixom rumpar upp sig.. backar upp baken överallt haha

Han gräver ju gärna också på ett busigt sätt då han blir busig. Tex säng, soffa… Men det är inget han får göra inne, för han tar i så väldigt.

Ronja06
0

Viggo står på framtassarna när han bajsar Oskyldig

Mvh Emelie Förlägen

[countess]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När penny blir glad så hoppar hon på en och ger mig en karate spark och snurrar sedan av farten kolla bilden :P dock är när bilden är tagen är detta på komando

och när man ger henne godis så precis när godisen är vid munnen visar hon tänderna "även när hon äter"

och en välidigt jobbig egenhet så brukar hon komma in springades i vardagsrummet med kakan släppandes efter i svansen kakan är en tibbetansk spaniel .

Och hennes bästa egenskap är så fort man kisar lite när man vaknar så hoppar hon på en och pussar ihjäl en :)