Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettskador
Läst 3275 ggr
dogg
0

Robin påkörd av bil ikväll

Hejsan, något fruktansvärt hände ikväll, jag har aldrig varit med om det förut men dunsen när Robin blev påkörd av en bil var hemsk. Jag tänkte att jag får aldrig se honom levande igen.

Det som hände var att han hade inte lekt på ett par dagar pga vi är nyinflyttade och har inte hittat så många kompisar ännu, vi träffar en trevlig border terrier flicka som Robin leker med, vi ska sedan skiljas åt och Robin är uppe i varv av glädje att äntligen ha fått leka. Vi vänder från skogen och går på en gångväg som ca 15 meter längre fram leder fram till en trafikerad väg. Ska precis koppla upp Robin när han får syn på en joggare på andra sidan och bara får något tokryck och drar. Rakt ut i vägen och framför en bil. Tur i oturen har en trafikolycka hänt tidigare längre ner på vägen och trafiken är precis påsläppt så farten är låg för att det är en lång kö som bildats. Efter att Robin träffats av bilen glider han  på isen in till kanten och jag springer ut ivägen och drar in honom bort från vägen. Han får inte med sig bakbenen och jag tvingar ner honom på sidan tills han slutar försöka röra sig.

Då kommer han som kört på springande, border terrierns matte kommer också som är veterinär. Jag frågar om han vill köra mig till veterinären och han säger ja. Vi åker direkt till västra djursjukhuset 20 min bort.

Jag tror fortfarande att han inte kan klara sig, men framme hos veterinären kan han faktiskt stå upp, han har reflexer i bakbenen. Lämnar honom där och nu precis har veterinären ringt, röntgen av hela kroppen visar inget, peppar peppar verkar han bara blåslagen och chockad. Nu ska bara natten flyta på utan att han blir sämre.

Ni andra har ni varit med om att era shelties har blivit påkörda och klarat sig så bra som han peppar peppar verkar ha gjort?? En stor bil mot en 6 kg sheltie, han måste ha änglavakt? Eller kommer han bli sämre under natten, hoppas inte vill bara ha hem honom igen. Längtar så. Undrar varför jag klagar på ekonomin, whiplashskadan jag har när jag har världens bästa vän vid min sida? Ja om jag får en andra chans så kommer jag att värdesätta den til mer än 100% det kan jag lova.

Niini
0

Men fy vad hemskt! Tur i oturen att han verkar klara sig utan desto värre skador. Hoppas nattn förflyter utan problem!

Ressu
0

Usch va hemskt. Ni finns i våra tankar!

Inte för att det är mycket till tröst, men han har ju varit i bra händer och under uppsyn över natten…

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[countess]
0

Vi håller tummar och tassar här , fy så hemskt :(

Chanku
0

Fy så hemskt! Jag håller tummarna att han kryar på sig snabbt!

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

emma93
0

Så fruktansvärt! Vilken änglavakt han hade ändå, jag håller tummarna hårt hårt och sänder alla tankar till er att han mår mycket bättre nu.

dogg
0

Stort tack alla, väntar på veterinärens samtal nu om jag får hem honom nu till kvällen. Men de har inte ringt under natten så det borde ha gått bra. Mvh Ulrika

Wuwie
0

Nej men guud va hemskt! hade min hund blivit påkörd så hade ja varken hört eller sett något annat sunt om kring förutom min hund. hade nog blivit så skrajj att ja knappt kunnat stå.. Hoppas verkligen att du får hem han… Håller tummarna Här i stockholm! <3

medde
0

Hoppas allt går bra och att du får hem din kille i dag.

Tala gärna om hur det går

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Starfall
0

Nej vad hemskt! Gråter Lilla Robin måste ha haft änglavakt, verkligen. Hoppas allt har gått bra med honom och att han är hemma hos dig igen nu.

Många kramar/caroline

medde
0

Hur har det gått med Robin?

Vi håller alla tummar och tassar för er.

Ressu
0

Undrar oxå hur det är med Robin?

// Ressu
kennel Westtorpets

dogg
0

Hej, jo han kom hem i tisdags kväll, när jag skulle hämta honom så var han så glad det var otroligt efter det som hänt. Han var mjuk i kroppen och så självklart hade han fått smärtstillande och när det gick ut på onsdagsmorgonen väckte han mig 6 och hade jätteont, kunde inte komma upp i min säng fast han försökte komma till mig. Snabbt ut, sen fick han mat och smärtstillande, sen  sov han hela dagen, gick bara ut och gjorde det han skulle sen ville han in och sova igen.

Idag betydligt piggare, ville tom leka med kopplet ute! Samt gå lite längre, veterinären har sagt 5-10 min 5 ggr per dag i 4 dagar och inte lämna honom själv utan hålla honom under uppsikt lika länge. Inga problem jag vill inte lämna honom just nu, utan pratar och gosar med honom när han orkar, idag har han velat ligga i knät massor. Han som annars brukar glida åt sidan för att det bli för varmt. Varje kväll nu sedan olyckan har jag också gjort värmebehandling över det träffade området med vetekudde och han sträcker ut sig och njuter, låg 2,5 timmar igår innan han ville bli av med den. Skönt nu när det är så kallt ute.

Tack för alla kommentarer, det värmer!

medde
0

Vilka härliga nyheter!! Tack för du talade om hur det är med både dig och Robin.

Ha nu bägge två en helt underbara jul=)

Mvh

emma93
0

Åh vad goda nyheter! Vilken tur att han har en sån omtänksam matte som pysslar om och vårdar så. Hoppas att han snabbt blir bättre och bättre julklapp än att få hem sin vovve igen kan man ju inte få.

Starfall
0

Underbara nyheter att Robin är hemma och mår bättre nu! Har hållt mina tummar så de är alldeles blåa nu. Ge Robin en kram från mig och säg åt honom att aldrig göra om detta Glad

Du frågade om någon har haft en sheltie som blivit påkörd. Jag ville inte skriva det innan när Robin fortfarande låg hos veterinären, så du inte skulle bli mer orolig. Men när jag var ganska liten hade vi en sheltie som blev påkörd, han klarade sig tyvärr inte Gråter Han blev bara 6 år gammal…

Ha en trevlig helg!

Mvh/caroline

Ressu
0

Superhärliga nyheter =) Håller tummarna att han blir bara bättre nu då!

// Ressu
kennel Westtorpets