Lånade ut sin valp, blen stulen..
En valpägare har blev övertalad att "låna" ut sin valp till ett par som funderade på att "köpa en hund" Men då valpägaren vill få tillbaka sin valp var den såld.
Nu är det polisanmält och en process startad.
Läs vidare på länken.
Men min undran är "lånar" man verkligen ut sin nya inköpta valp?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
fast vad jag förstod så var det en prövotid för eventuelt köp allså att dom skulle köpa valen om allt funkade
men fan så sjuk hur kan man bara sälja vidare den :(

Jag skulle aldrig låna ut en valp utan att ha ordentliga papper skrivna!
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Men man "lånar" inte ut en hund på "lösa boliner" anser jag.. Skulle aldrig göra detta.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#3 Nej, nu vet jag ju inte exakt hur det har gått till. Men visst kan jag tänka mig att man får ta en hund på prov före ett eventuellt köp. Nu handlade det väl heller inte om 8 veckors valpar?
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
#3 nä absolut inte det va inte det jag menade =) skulle inte jag heller göra . tycker det är sjuk
Nej men fy!
Jag hade då rakt aldrig lånat ut min valp! En hund är ett djur och ska inte flyttas runt som ett icke-levande föremål hur som helst. Stackars hund
Hoppas nu att den lilla hunden kom till ett bättre hem där den får ett tryggt och bra liv.
Och sist vill jag säga: SKAM till dom som lånade valpen och sålde vidare den! 
Alldeles fruktansvärt. Att lämna ut på prov är inte helt lätt heller rent juridiskt. Man står sig rätt så slätt i slutänden om nåt händer. Jag själv har råkat ut för att en person som skulle ha min hund på prov i sin tur placerade ut hunden till fodervärd innan hunden ens hade landat hemma hos henne. Nu kan man väl med facit i hand tycka att hunden fick det bättre hos den nya fodervärden, men hur långt driver man det mot den nya matten/hussen att den hund de fått i god tro skall tas ifrån dem? Jag valde att hålla tät kontakt med fodervärden och jobba för att hunden kunde bli helt hennes så snabbt som möjligt. Kan tillägga att jag aldrig fick betalt för hunden av den förstnämnda personen heller, och att det hände oerhört mycket kring henne där så många människor blev lurade. En sk mycket duktig och seriös hundmänniska trodde de allra flesta i hundvärlden då. Många år av processande och anmälningar från alla håll och kanter men det är så svårt att reda ut allt när det blivit så. Men i alla fall så verkar den personen gått ifrån hunderiet och fortsatt sina bluff-banor på annat håll. Hoppas bara att det inte involverar levande varelser längre.
Men gud så sjukt..
Men alltså hur är folk funtade egentligen?? Hur har man samvete att göra något sånt??