Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 1453 ggr
shelties
0

första hund.......

Vilken hund skulle nu rekomendera för mig. jag bor ca 15 minuter från skolan har tre syskon och två föreldrar som alla är villiga att delta i att ta hand om en ny familjemedlem jag själv är 13år min lillasyrra är 8 och brorsorna 18 och 19. alla barnen är sport intreseerade och spelar fotboll vi har ett landställe där vi håller till under nästan hela sommarlovet.

Men problemet eller det kanske inte är ett problem men vi har en katt också. Alltså en hund som passar oss vi är många som kan hjälpas åt att ta hand om hunden, men vi har en katt, vilken hund???????

Chanku
0

Vad vill ni ha hunden till? Enbart som sällskap eller vill ni träna med den? Vill ni ha en liten hund eller en stor hund? Borsta mycket eller borsta lite? En hund som är glad i allt och alla?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Niini
0

Vilken hund som helst fungerar ihop med en katt så länge de får vänja sig med varann.

shelties
0

sällskapshund men att träna den då och då är absolut inga problem ;) storleken spelaringen stor roll men inte den minsta eller den största, tänkt lite på labrador retriever eller en shetlands sheepdog. :)

Starfall
0

Hej!

Jag tror nog att sheltien skulle passa er:) Att ni har katt borde inte ha någon betydelse. När jag skaffade min första hund fanns det flera icke-hundvana katter här hos oss och det gick jättebra. Det viktiga är att katterna kan gå undan till en ostärd plats dit hunden inte kommer samt att man ägnar mycket tid åt katten och inte bara pysslar med hunden. Risken är annars att katten blir svartsjuk och antingen rymmer (om den får gå ut) eller börjar avreagera sig på hunden. Min äldsta katt var lite sur på min Frankie i början, men hon vande sig vid honom ganska fort.

Lycka till!

shelties
0

ska tänka på det Tack för informationen Glad,