Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1675 ggr
Ressu
0

Hur gick nyåret?

Jaa, som rubriken lyder. Hur gick ert nyår?

Här var vi hemma med hundarna och kollade film. Allt var frid och fröjd trots att barnen i byn började smälla redan kring kl. 18.00 och höll på till runt kl. 01.00. Ingen av hundarna reagerade mer än att de vid tolvslaget kollade lite kring sig då hela byn lyste upp…

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Chanku
0

Det gick finfint! Var ute på kvällsrastning när det började smälla, ingen reaktion från hunden alls. Sen när det började närma sig tolvslaget så låg hunden o sov. I början vaknade hon inte ens, men när det kom några raketer som fräste högt så lyfte hon upp huvudet för att kolla vad det var. Sen när det smällde som värst så fick hon godis om hon tittade på mig med öronen vinklade mot mig. Inga problem alls, det var en skojig lek tyckte Pixie som inte behövde anstränga sig så mycket för att få godis :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

[Cevdet]
0

När jag skulle ut med honom vid halv åtta tiden så smällde det bara lite ute på långt håll och då ville han in, nästan kröp till vår port. Vid tolvslaget så var vi i sovrummet med dörren stängd, och TV på hög volym, och jag gav  honom godis hela tiden. Det gick jättebra. Han såg fundersam ut och (lite rädd) men med hjälp av godis så fixade han det. Detta var hans första nyår. Vi gick ut vid 1-tiden sedan. Gick bra men hade svansen mellan benen. I morse var allt som vanligt ute, glad och svansen på topp.

Kitten86
0

River ville följa med ut vid tolvslaget… Han sprang runt och tittade på alla smällar/ raketer som sköts runt om kring och tittade med stor förundran på när vi skickade iväg kinsesiska lyktor, han följde tom efter dem en liten bit!!

Cocos82
0

Det gick bra. Vi var ute strax efter tolvslaget och kissade. Hon skulle absolut ut då, tydligen akut. Det smällde för fullt men hon brydde sig inte ett dugg. Tack och lov. Det var vårt första nyår. Hoppas det håller i sig hela livet.

Ronja06
0

Det gick kanonbra!! Vi var totalt 9 hundar sammanlagt (5 shelties, tre amrisar, och en BC) ingen av hundarna reagerade negativt förutom Diva (skotträdd sedan en olycka som liten valp), hon ville helst bara in. (kissrunda runt 20.00. Hade oturen att komma ut precis när grannarna smällde av några smällare) De andra hundarna reagerade inte ett dugg.

Viggo har alltid varit mkt udda när det gäller raketer, och skäller som en tok och drar i kopplet efter raketerna. Tror han är hemskt frustrerad över att han inte får jaga dem. :P

Ronja har tidigare varit skotträdd, men denna nyårsafton har funkat utmärkt! Knapp reaktion av raketerna och smällarna.

Inomhus skötte sig alla hundarna utmärkt. Sussade så gott vid 12 slaget ;)

Mvh Emelie Förlägen

Starfall
0

Det fungerade jättebra med alla tre killarna här hemma. Det var bara Love som skällde några gånger men jag tror det var mest för att det blåste halv storm ute när vi gick kvällsrundan. Han skällde nämligen inte när det smällde utan endast när vinden tog tag i trädtopparna så det susade genom skogen.
Vid tolvslaget låg alla tre hundarna och sov på min säng, inte en reaktion från någon av dem.

[countess]
0

Det fungerade toppen med penny brydde sig inte ett smack :D och vid 12 slaget hade vi ner alla persienner och tv på max pga en liv rädd bc och det funkade kanon man hörde inte ens smällarna :D

[sheltietjej]
0

Vi (jag och en kompis) gick ut 00.05, hundarna kissade och sen stod dom bara där när vi babbla med grannarna Glad

Niini
0

Turbo kolla tv med "fammo" (aka svärmor) hela kvällen :)