Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 2397 ggr
Galaxy86
2010-12-29 07:41
0

När åt eran valp helfoder?

När åt era valpar helfoder och är ni noga med hur gammal valpen är då? undrar om man kan starta tidigare också? för Just nu äter min blandat med valpfoder.

Pokemon hundar och konst

Ressu
2010-12-29 10:53
0

Hos oss har det varit väldigt olika hur och när de har slutat äta valpfoder. Som rekommendation fick jag att ge valpfoder till 1 års ålder men har nog ändå börjat blanda i "vuxenfoder" då de varit mellan 7-9 månader.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Chanku
2010-12-29 11:11
0

Min började äta vuxenfoder vid ungefär ett halvår om jag inte minns helt fel. Jag jämförde valpversionen m vuxenversionen och det var väldigt lite som skiljde i det aktuella fodret.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Kitten86
2010-12-29 22:20
0

Jag började vänja över River till vuxenfoder vid ca 9 månaders ålder… Håller med att det inte skiljer så mycket mellan valp- och vuxenversionen på hans foder mer än storleken på kulorna egentligen!

Normalt brukar man rekomendera, på små hundar, att man byter vid 12 månader.

PetraKarin
2011-01-02 17:27
0

Hmm. Min uppfödare rekommenderade oss att börja fasa över vid fyra månaders ålder, vilket är nu. Jag var lite tveksam först men efter att ha sett vad det är för skillnad på fodrena (byter inom samma märke) och efter ha gett henne smakprover som hon var väldigt glad över beställde vi en stor säck vuxenmat från foderbilen.

martinaahh
2011-01-03 02:01
0

Atlas började vi med nu, (8månader) rekomendation från både uppfödaren och djuraffären här i stan.