Färskfoder?
Vart kan man köpa det, och vad är det för något?
Är det som nermald, färdig barf? Om inte, är detta sämre?
Kollat runt om detta men tycker inte att jag får någon klarhet i det. Skulle önska ge något lite bättre än enbart torrfoder till mina hundar. Alternera lite.
Mycket tacksam för hjälp!

Färskfoder är ett rått helfoder (innehåller allt en hund behöver) som ofta är förpackat i korvar. Innehållet varierar dock och det finns färskfoder som är helt utan spannmål och de som innehåller stora mängder spannmål.
BARF däremot är rå mat som man själv sätter ihop så att det innehåller allt hunden behöver. BARFen mals väldigt sällan, utan hundarna får gnaga i sig maten. En del ger "gröt" (spannmål) till BARFen, men många skippar alla spannmål och även grönsakerna. Dvs de ger endast kött, ben, inälvsmat, ägg etc.
Färskfoder är bekvämare, med tanke på att du inte behöver tänka så mycket själv. Det är bara att sleva upp lämplig mängd och så är det klart, jämfört med BARFen som kräver lite tanke och är lite grisigare när det gäller att fixa ihop det.
Skulle jag ha tex färskfodret Vom og Hundemat i närheten så skulle jag nog byta foder direkt.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se