sele eller bur i bil?
vad tycker ni är bäst, sele eller bur när man åker bil med hunden?? finns det nån lag om hur man ska göra?
Tror inte det finns en riktig lag om vad man ska ha, bara rekommendationer. Men jag ska låta det vara osagt, för någon annan kanske har bättre pejl på det än jag.
Men personligen tycker jag att sele är bra till mindre hundar. Bur är också bra men det beror lite på vilken typ av bur, hur stor den är och hur den står. Om den är fastsatt i bilen eller står lös.
En bur ska vara tillräckligt stor för att hunden ska kunna ligga utan att behöva kura ihop sig hela tiden. Buren bör också sitta fast. En bur som står lös kan göra mer skada än nytta vid en krock.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Det finns en så gott som nästan exakt lika tråd som är aktiv just nu på sajten. Kika gärna in i den.Klicka här
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag föredrar sele men det är en smaksak. Jag skulle också rekomendera att hunden på något vis sitter fast/ säkert i bilen när ni åker, sen är det som sagt upp till dig och hunden om man väljer bur eller sele…
det blir nog sele tills vidare, har ingen egen bil ändå utan åker med andra, då är det mycket enklare att ta med en sele..
dessutom tycker jag det verkar säkrast i en sele…