Sheltie i hundgård
Hej!
Jag och min sambo funderar på att köpa en sheltie i vår och funderar nu hur vi ska lösa det när vi båda arbetar. Vi har diskuterat hundgård bl a. Nu undrar jag om någon vet/tycker att sheltien passar bra eller inte alls i hundgård? Det skulle röra sig om några timmar 1-2 dagar i veckan.
Övriga dagar är vi antingen lediga eller har dagmatte.
Hej!
Välkommen hit, hoppas du kommer trivas!
Roligt att ni frunderar på att skaffa en sheltie, det är verkligen en underbar ras 
Jag har ingen erfarenhet av shelties i hundgård, men det borde väl fungera i lämpligt väder. Dvs inte på vintern när det är för kallt och på sommaren när det är för varmt. Men som sagt, jag har ingen erfarenhet av detta så jag hoppas att någon annan kan ge dig ett bättre svar 
Hejhej!
Man bör inte lämna sin hund ensam så många timmar att rastning skulle vara ett problem, så om ni bara ska lämna den ensam två-tre timmar t.ex. så kan ni ju lämna den inomhus.
Är den valp kan ni ju inte lämna den ensam alls i början.

Hejsan. Vi har haft våra sheltisar i hundgård. Men då hade vi flera stycken. Vi hade också så att dom kunde välja om dom ville vara ute eller inne. ( Inte inne i huset. men i "hundhuset":P)
Om ni ska ha hunden i hundgård så är de viktigt att hunden får tillgång till skugga. Det kan bli för varm på sommaren om solen ligger på hela dagen. Varför inte bygga ett litet hundhus? :D
Absolut kan man ha sheltie i hundgård men precis som allting annat behöver de få lära sig/ testa på lite innan man lämnar dem långa stunder om de aldrig varit i en hundgård förut. Tycker själv att det är självklart att de då ska ha tillgång till skugga och ett hundhus som är isolerat så det skyddar mot väder och vind året om.