Hund gymnasium!
Hej! Vet ni något bra hund gymnasium, där man även får ta med sin egen hund? :) Jag bor i Stockholm, och vill inte ha i Skåne eller Ystad. Vill ha ganska nära iallafall, internat ville jag inte förut, men nu känner jag att det skulle vara ganska kul o skönt!
Kommer upp lite alternativ om du söker på "Hundgymnasium Stockholm" på gooogle! 
Jag har alltid velat gå hundgymnasium, men tyvärr är det för långt bort … så det går inte. 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Finns ett i Forshaga, Värmland. Forshaga akademin heter gymnasiet. Hundsport heter inriktningen.
Mvh Ellenfyrkant
Du har även Ökna Gymnasium, tillhör Nyköping har jag för mig, som har så att du kan ta med din egen hund oavsett vilken linje du väljer att läsa där (bor på internat/ skolan). Finns både djurvård/ djursjukvård, trädgård, jakt, häst mfl.

Finns hundinriktning på Himelstalundsgymnasiet i Norrköping också.
Mvh Ellenfyrkant
Djurgymnasiet ligger i stockholm :)
Jag går på ett hundgymnasium, dock så ligge det i Piteå i Norrland så det är nog lite långt kanske ;) Det är däremot grymt kul!
Men nu när nya gymnasieskolan ska ta form så får du se till att du får högskolebehörighet, det är inte säkert man får det längre på hundlinjerna och om det är så så vill jag avråda dig från att gå hund… Visst, det är ju grymt kul men man måste tänka lite framåt, så får du ingen högskolebehörighet så välj en annan linje =)
Cassi! Jag tänkte på en sak, då jag vet att vissa skolor har regler på hundar som ska följa med elverna in i skolan.. Det finns bland annat satt hundarna ska vara minst ett år, van vid andra djur, komma på inkallning från annan person med mera. Jag har en bekant som har en dotter som varit just på djurgymnasium och där fanns dessa regler.
Tänkte kan vara och veta, då du funderar på valp. Så kolla upp att just en valp får följa med
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥