Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 4306 ggr
Rubiin1997
0

Vilket foder äter er hund?

Jag undrar vilket foder era hundar äter?

Min lilla valp äter  Robur Breeder.

Chanku
0

Pro plan och en halvvariant av BARF :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

SparklingTindra
0

Mina äter Nutra Gold Lamm och Ris, vilket jag är väldigt nöjd med.

Ellenfyrkant
0

Royal Canin mini adult, Magnusson meat & biscuit adult och Magnusson blanda, blandat. Flört

Mvh Ellenfyrkant

Channi
0

Standardt Original Normal äter mina nu :)

medde
0

Mina äter olika just nu. Mickey äter Eukanuba och Karizma Magnusson.  Men har för i alla år har jag gett Pro plan

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SaraC
0

Klass

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnnelieG
0

Vet att det varierar mycket men vad är det som gör Eukanuba ( sägs det ) så mycket bättre än allt annat om man nu frågar butiker etc ?

Maulin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kille äter Pro plan och älskar de :)

Mexxie
0

Min york/pappiskille på snart 8 v äter Pro Plan Puppy Normal :)

MarieSchroder
0

Intresserade av foder/utfodring?

Häng på föredraget med Ann-Marie Hammarlund den 4/7 - plats Bålsta utanför Sthlm!

Tror det blir ett höjdartillfälle Glad!

sissie
0

#7 Jag jobbar i butik och kan berätta vad jag ander angående foder rent allmänt.

Det finns inget foder som är bäst! Det finns mycket bra foder, bra foder, hyffsade foder och riktiga bottennapp.Gråter

Man kan tillverka ett optimalt foder enligt alla konstens regler men om inte hunder vill äta det så är det inget bra foder.

Likaså är hundar olika. Ett foder kan fungera super på en hund under många år för att när hunden till exempel blir äldre så passar ett helt annat foder bättre.Glad

När man jobbar med djurfoder gäller det att ställa frågor om hunden så att man får en så bra bild av vad just den hunden behöver. Tyvärr finns det säljare som av släntrian säger att "Det är är bäst" eller liknande utan att ens ställa några frågor.Rynkar på näsan

Eukanuba är ett mycket bra foder, men är inte bästa valet för alla hundar. Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

druttizen
0

Hills har jag mest men har nu RC för jag fick en kanon erbjudande på en stor säck. Han reagerar lika bra på båda fodren .
De som mest blir rekommenderade på zoo, som första hands val att prova på, tycker jag är hills och RC

Nått jag inte skulle ge är de man kan köpa i tex ica butik.
För mkt spannmål å skit i sånt, så lägger hellre lite mer pengar på bättre innehåll. Sen kan man bland kvalitets fodren hitta den som ens hund besvarar bäst på :))

sissie
0

Ett rekommendera Hills och RC som förstahandsval rakt av till andra hundar gör inte jag. Det är tyvärr lite för högt innehåll av vete i dem båda som ganska många hundar inte klarar av. Sen tycker jag Hills är hiskeligt dyrt jämfört med foder av samma innehåll. Tex RC.

Nu menar jag inte att Hills och RC är dåliga foder. Tvärt om. De är bra foder, men alla hundar klarar inte av dem. Och de är inte nr 1 som veterinärerna säger. Kanske nr 10 eller så. Av hundratalas som finns på marknaden.

Min vovve får Eukanuba's renal. Hon hade problem med en leverinfektion en gång och fungerar bra på det. Pro Plan får hon ibland.

Konstigt nog så hundar med vinternäsa får brunare nos av Eukanuba. Varför? Vet ej och det vet nog inte Eukanuba heller.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Casiney
0

Puh! Hade tänkt ge en blandning av Standardt o Klass men var för snabb med foderbytet tydligen trots att jag verkligen tyckte att jag varit försiktig.Skäms

Men nu är han äntligen bra i magen. Vad orolig man blir!

Han äter RC Intestinal nu från veterinären och magen är jättebra. Vilken lättnad. Ska ev prova ngt annat men det får bli om flera mån i så fall o bara ett par kulor eller teskedar i taget! Fick först Hills I/D från vet för att lugna magen men han vägrade äta det. Spottade ut kulorna o tittade anklagande på matte.

Så RC Intestinal äter min Teddy numera.

Fidododo
0

Jag ger 1st choise åt mina. Smal & medium breeds åt Demi och högenergifoder åt Tiki eftersom han är så liten i maten och smal som en sticka. Prövade RC ett tag eftersom Tiki hade fått det hos uppfödaren men Demis päls blev full av mjäll så vi bytte tillbaka till 1st choise och det är jag verkligen nöjd med

NinaToy
0

RC Mini Junior + filmjölk äter min 3mån :)

runas
0

Hade Orijen förut men det har blivit väldigt svårt att få tag i där jag bor så nu äter killarna BritCare Salmon och det fungerar skitfint för känsliga/allergiska Jasper.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

medde
0

#1 BritCare Salmon vad är det för foder? Har inte sett det tror jag i min hundbutik.

sissie
0

Brit är ett nytt foder på den svenska marknaden som ska konkurrera med Orijen. Kan inte så mycket om det, mer än att det har funnits på en del orter ett litet tag. Lär dyka upp eller har dykt upp i några butiker i Stockholm.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Tack sissie. Det var nytt, okey undrade om jag blivit blind och missat något. Är det någon som har koll på foder så är det ju du. Som tur är:-)

runas
0

Brit innehåller heller inget spannmål eller nötprotein vilket är vad Jappe har problem med. Billigare är det oxå men huvudsaken för mig är att han går bra på det o det är lättare att komma över än Orijen.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Ressu
0

Här äter de alla 1st choice numera. OCh jag har varit väldigt nöjd med fodret.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Ann-Ch
0

Våra äter Mera Dog agility, ett foder dom har ätit i många år och vi är helnöjda :)

som godis använder vi RC mini adult.

//Anki

druttizen
0

Jag ska byta till RC light mat
Tycker RC har fått igång växandet på pälsen och många som jag vet har rc får enormt FIN päls. Min sheltie svarar bra på maten å allt, men eftersom jag fått ge endel belöningsgodis för att ta oss igenom vissa "problem". Träna vissa rädslor och sånt, få en leversnitt vid ett möte där han är osäker tex. Det får mötet under kontroll.
Så har han gått upp lättare i vikt av att äta leversnittar OCH två dagliga matportioner RC.

Han är kastrerad för att nämna.
Att ha med mig matkulor som belöning är ju att föreslå kanske, men dom är ju mer färska än tex leversnittar, så bevarar sig inte så fräsha. Speciellt inte i denna sommarvärme.

Galaxy86
0

Min äter Eukanuba puppy men kommer byta till helfoder när denna är slut.

Pokemon hundar och konst

martinaahh
0

Min äter Royal canin mini sensible :) Han har precis börjat att äta det, och hittils funkar det super.

Chanku
0

Pixie äter numera Standardt.

Kitten86
0

River äter RC och filmjölk, ibland lite mjukmat iblandat för smakvariation.

Zalo äter samma som ovan fast han äter Taste Of Wild istället för RC.

Cocos82
0

#27 har du slutat med BARFen helt? Nyfiken på varför i så fall då jag själv funderar att gå över till BARF.

ahlbergaren
0

Evald har ätit foder från uppfödaren (kommer ej ihåg vilket märke), eukanuba som valp, sen övergått till RC högenergifoder eftersom han var så pass liten i maten och vägde för lite.

just nu äter han Royal Canin, Adult, Small breed

SparklingTindra
0

Mina hundar ska nu gå över till Oliver's Adult. Jag hoppas att dett fodret är så bra som det låter. =)

Emaljoh4
0

Doggy färskfoder min hund. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

SparklingTindra
0

#32 Visste inte att Doggy gör färskfoder?

Emaljoh4
0

#33 Jag ber hemskt mycket om ursäkt!!!

Såg nu att det är ALLDELES fel!!!! Det ska står Klass färskfoder Flört

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Chanku
0

#29 Måste erkänna att det ligger främst tidsbrist bakom varför jag har slutat med barfen… Jag hoppas dock på att kunna starta upp det igen, då fortfarande i kombination med ett torrfoder. Pixies mage har strulat en del med insättningen av standardt, så jag ville att den skulle få vänja sig innan jag började föra in barfen en gång till.

Dock så gav jag inte ben, utan gav benmjöl istället. Pixie är galet glupsk och jag vill inte riskera att hon sätter ben i halsen.

Galaxy86
0

Just äter min hund Nutry nuggets lamm och ris.

Pokemon hundar och konst