Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 2656 ggr
medde
0

Antiskallhalsband

Är det någon som provat  antiskallhalsband? Då man har en hund som skäller i tid och otid kan det kanske vara ett alternativ. Men blir lite även lite undrande då det talas om olika metoder í en annan tråd, om vad som är bra eller inte. Blir jag nyfiken och undrande.  Är det någon som testat halsbandet? Samt vad tycker ni om halsbandet.. Hur tycker ni hunden tar det? Det halsband jag tänker på är det som sprayar..

Dom är väldigt dyra, så är det inget man bara köper..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

moimoimoi
0

Provade det när vi hade dobermann.. Fungerade inte speciellt bra.

falkbacke
0

Min kompis var här och hälsade på, hon hade köpt en antiskallhalsband åt sin hund som hon hade på henne för hon skäller så fort det går någon i trapphuset. Sen skällde Inez(min hund) och då fick hennes hund sig en dusch i ansiktet! Så på så vis var det väl inte så lyckat.

Har även hört att hundar som tränats med antiskallhalsband skäller när de inte har halsbandet på, de kopplar ihop duschen med halsbandet ganska bra.

medde
0

#2 Men det verkar som det finns en massa olika kvalitér på halsbande, och hört det finns en del som duschar tyvärr även då kompisen skäller. Men andra enbart verkar på vibrationerna i halsen då hunden skallar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

SparklingTindra
0

#3 de halsbanden som verkar på vibrationer i halsen kan utlösas när hunden dricker vatten, hostar eller nyser också..

Kitten86
0

En kvinna i mitt stall hade antiskallhalsband till sin isländska fårhund men hon, precis som #2 falkbacke skriver, visste att om halsbandet var på så skällde hon inte! Kunde ofta sticka ur bilen som en raket och springa iväg och skälla om en galning på hästarna och rent allmänt innan matten fick tag på henne och satte på halsbandet. Den hunden lyckades även hitta en teknik att springa, helst i lite medvind, och skälla som en galning för då tog sprayen slut och hon slapp få det mesta på sig…!! Sen var det fritt fram att skälla som man ville tyckte hon….

Men sen precis som med mycket andra hjälpmedel så hjälper det vissa hundar och andra märks det ingen skillnad på!

Kitten86
0

Glömde skriva att jag jobbade med en kvinna som hade ett antiskallhalsband som pep samtidigt som det sprayade. Hon kunde sen välja bort sprayen och använda som en fjärrkontroll så att det pep i halsbandet enbart, blev en betingning på pipet. Fungerade på den hunden iaf vilket var en weimaraner. Tycker det verkade vara ett bättre halsband eftersom den inte bara sprayade, samt att det inte störs av att man har flera hundar (fel hund korrigeras inte).

falkbacke
0

#3 Jaså, ja har man flera hundar så är nog det ett bättre alternativ iaf :)