Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: mat-och-godis
Läst 1771 ggr
Adal
0

Fisiga hundar - beror på fodret??

Har en hane på 7 som är väldigt fisig. Vad tror ni… fodret som är boven?

Har funderat på att byta till ett foder utan spannmål och med mindre kolhydrater. Påverkar ju magen till det bätte hos människor så det borde funka även på hundar.

Era tankar??

Chanku
0

Kan defintivt bero på fodret. Vad ger du för något i nuläget?

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Naiz
0

Tänk dock på att magen hos hundar och människor fungerar inte riktigt på samma sätt :)

Chanku
0

#2 Fast en hundmage har ju inte så mycket nytta av en massa spannmål som hundfodrena nu för tiden mest består av…

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Adal
0

#1 han äter ett tyskt foder som förra ägaren hade och som de skickade med nu när vi hämtade honom.

medde
0

Mina hundar är väldigt känsliga för olika foder, och man märker det först med dessa "goa" dofter som sprider sig i rummet…

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ressu
0

Visst kan det vara fodret som är boven. Hur är han annars då? Stress är en annan sak som kan göra att de blir luftiga i magen…

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Niini
0

Visst kan det vara fodret.

Som en liten parentes tror jag aldrig Turbo fisigt, eller så gör han det i hemlighet i nåt hörn ;)

Adal
0

#6 Han har precis i dagarna flyttat hem till oss och visst kan det vara viss stress i detta. Han verkar dock ganska lugn och kan slappna av och sova, han äter oxå med god aptit.

Däremot gillar han inte att åka bil och det var ju en lite längre resa hem till oss.

Ressu
0

Ombytet kan vara en orsak att han är luftig i magen. Men vet du hur han var i magen tidigare då, alltså hos gamla ägarna? Var han okej i magen då så misstänker jag stressen är största orsaken. Dock är det ju inte något hinder att byta foder för det =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Adal
0

#5 ja visst har de goa dofter - rena parfymen OskyldigSkrattande

#7 han är väl diskret kan jag tro Flört

#9 han var nog ok tidigare - inget som jag fick reda på iaf…. nu finns ju inte fodret överallt därav min fundering på att byta till ett annat foder utan spannmål