knotig över ryggen
Mina 2 pojkar har blivit så knotiga över ryggen, jag kan framför allt på Gusti känna ryggraden väldigt väl. Är lite fundersam på varför, i övrigt är de i fint hull och båda är pigga o krya.
Kan det ha o göra med förlorad muskelmassa eller? Har ju varit lite snålt med långisarna nu i vinter pga all snö o dåligt plogade vägar att gå på.
Olustigt att klappa dom nu faktiskt…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Hej!
Jag tror faktiskt också det beror på minskad muskelmassa. Jag har märkt detta på mina herrar också.
Min Kazper är knotig över hela ryggen, men sedan äter han ju som en mus också. De andra pojkarna äter bra men är ändå lite knotiga så här års. Så jag tror det har med minskad muskelmassa att göra.
Längtar till våren då man kan börja gå långa skogspromenader igen 
Tror också att det främst beror på förlorad muskelmassa… Kan rekomendera att använda klövjeväska och låta hundarna bära lite, även om det inte blir lika långa promenader som det blir andra tider på året så får de arbeta iaf.
Använder klövjeväska till min underbara herre, och han har byggt upp bra muskelstyrka i ryggen. Ger även bra träning menntalt. River tycker det är jättekul att bära väska…
Hej, tror också de beror på förlorad muskelmassa. ;) I vintertid kämpar mina hundar mer (de är inte så långa i benen) i snön. Sen går det åt mer energi att värma kroppen då det är kallt, då tar kroppen mer från kroppen.
Annars om du är orolig får du kolla upp det, men är du inte orolig så ge dem lite mer mat och fett framförallt (ex, ägg, matolja - över maten).