Svara på lite roliga frågor ^^
*Var kommer din sheltie ifrån?
* Vad heter din sheltie, hur gammal, vad för kön och vilken färg är din sheltie?
*Vart i landet bor ni?
*Vad äter din sheltie?
* Vad för godis gillar den mest?
* Ställer ni ut era shelties eller tränar o tävlar ni något roligt?
* Vad gillar den mest att göra?
* Hur var din sheltie som valp? Samt hur stor och hur mycket vägde den?
**Bild ger pluspoäng!
**

Kennel Catoma som ligger i södra Norge
* Vad heter din sheltie, hur gammal, vad för kön och vilken färg är din sheltie?
Catoma's Kissed By Snowman i stamtavlan och Pixie till vardags. Det är en sobelfärgad tik som är snart 2 år.
*Vart i landet bor ni?
Jag bor i Råneå som ligger i Norrbotten.
*Vad äter din sheltie?
Standardt Normal
Allt. Förutom banan. Typ ;) Men ost, korv o sånt ligger nog i topp.
Jag ställer inte ut, men jag tränar lydnad, agility, spår och "cirkus" (tricks/freestyle). Förhoppningvis debut i vår.
Äta mat, träna och mysa.
Pixie var glad, busig, älskade att plaska i vattenskålen, älskade folk, tog nya miljöer med ro och var allmänt pussig (som vuxen är hon likadan). Pixie var kring 19 cm hög och vägde strax över 2 kg när jag hämtade henne som 9 veckors valp. Nu är hon 36½ cm och väger kring 6½ kg :)
**Bild ger pluspoäng!
**

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Min kille kommer från Lönnerbergas kennel i Karlskrona.
Han heter Lönnerbergas Quest For Camelot, kallas Eddie. Han blev 2 år i december. Han är sobel.
*Vart i landet bor ni?
Vi bor i småland.
*Vad äter din sheltie?
Eddie äter Nutra nuggets.
Jag har turen att han äter de mesta jag stoppar i honom. Favoriter är väl leverpastej, köttbullar och korv.
Vi ska börja träna lite agility i vår, Vi tränar tricks och lite lydnad hemma.
Träna, springa i skogen, mysa.
Hade honom tyvärr inte som valp. Men han är en större sheltie, väger ca 14 kg i dagsläget och ca 41 i mankhöjd.
Bjuder på en bild från en solig vinterpromenad.
Det beror på hur man ser det, hon är köpt ifrån Carolands och Memus kennel, men hon är född på Gold Zita's kennel ;)
Pocahontas heter hon och är 3 år. En tik och hon är Blå.
*Vart i landet bor ni?
Vi bor i småland, men nu i Bro vid Bålsta.
*Vad äter din sheltie?
Just nu äter hon kokt köttfärs med ris då hon har matvägrat i 2dagar, annars ska hon äta Halla torrfoder (om hon inte hittar ngt annat mummsigt, typ harbajs ock så xD )
Korv, köttbullar, men torrt godis går också bra.
Vi har ställt en gång och det finns planer på mer. Annars tränar vi lite allt möjligt. Vi ska debutera i agility om ca 2 veckor :O
Sova på rygg i sängen tätt in till mig, hoppa i soffan, springa snabbast så kompisarna blir sura, göra matte glad när vi tränar. Hon är arbetsvillig :P
Jag har bara träffat henne några gånger då hon var valp med detta la jag märke till: nyfiken, hitta på hyss och få med hela kenneln in till grannarna var inga problem, hoppa som en känguru över staket och annat hinder fungerade utmärkt, söt som socker, kel sjuk, ville få uppmärksamhet via hyss/påhittighet. :D
Bild ger pluspoäng! :O Lånar dator men får skicka in så fort jag kan :)
Hon kommer ifrån kennel memus
Hon heter Tuva och är tre år, tik och hon är röd-sobel.
*Vart i landet bor ni?
Vi bor i småland men är nu bosatt i Bro.
*Vad äter din sheltie?
Halla
Torkad banan och allt som krasar och som hon bara kan svälja lätt. All ätare i stort sett :P
Nja, har ställt henne någon gång då hon var mindre, blir eventuellt några till. Vi tränar och tävlar i agility. Ska börja tävla i rallylydnad och freestyle, men vi får se :P
* Vad gillar den mest att göra?* Hur var din sheltie som valp? Samt hur stor och hur mycket vägde den?
Hon älskar att få min uppmärksamhet, via träning, via bus och duktigheter.
Hon var framåt men ändå rädd. (sen hon blev skrämd) liten och söt, busig, väldigt fluffig - liknade en hamster, bebishull och man såg varken fram eller bak på henne :D <3
Hon var ganska liten och jag ska ha det uppskrivet någonstans.. Jag undrar var, jaa du de var en bra fråga. Hon är iaf 31,5cm nu å väger ca 6kg.
Lånad dator, skickar så fort jag kan. Dock börjar solsidan snart så vi får se om jag glömer bort ett eller inte ;)
Kennel Lejonluf's i Södermanland
Till vardags heter han River, i stamtavlan Lejonluf's Men In Black, och han är en svart/vit hane på 19 månader.
*Vart i landet bor ni?
Strängnäs, Södermanland
*Vad äter din sheltie?
Vad äter han inte? Den listan kan göras kortare… Till frukost/ middag serveras iaf Royal.
Mjukt och köttigt, typ korv eller köttbullar. Men allt funkar som godis!
Har ställt ut han en gång, men mitt intresse ligger på agility och tricks. Ska börja agility kurs här till våren.
Vara med där det händer, oavsett vart det må vara. Vill gärna vara med och hjälpa till. Annars e det pussar, kramar och lek som står höft på listan.
River var liten, fluffig, frammåt, busig och pussig. När man kom till uppfödaren så var det alltid han och hans kullbror som kom farande och de hittade gärna på hyss tillsammans… Han har alltid varit frammåt, nyfiken och ffa pussig! Älskar att sprida kärlek! Vet inte riktigt hur hög han kan ha varit, men han vägde nog runt 2 kg vid hemkomst.
Bild ger pluspoäng
Bifogar bild på min skönhet från när han var liiiten och fluffig. Bilden tog jag när jag hälsade på han vid 7 v ålder. Tänk om man kunde få behålla dem så små och fluffiga hela livet…

*** Var kommer din sheltie ifrån?
**Suntess kennel i Linderöd.
*** Vad heter din sheltie, hur gammal, vad för kön och vilken färg är din sheltie?
**Suntess Dear One i stamtavlan, Holley till vardags.
11 månader gammal, tik, skuggad sobel.
***Vart i landet bor ni?
**Malmö.
***Vad äter din sheltie?
**RC Mini Junior och Hills Healthy Mobility.
*** Vad för godis gillar den mest?
**Kycklinglever, korv.
*** Ställer ni ut era shelties eller tränar o tävlar ni något roligt?
**Ställer ut för skojs skull och miljöträning.
Ska satsa på att komma långt inom lydnad,
träna agility och bruks för skoj, kanske även tävla i framtiden.
*** Vad gillar den mest att göra?
**Träna och få uppgifter av mig, samt långa promenader.
*** Hur var din sheltie som valp? Samt hur stor och hur mycket vägde den?
**Lite blyg, vägde 2,3 kg vid 8 veckor, nu är hon 43 cm hög och väger 11,5 kg, en mycket tuffare tjej nu också :)
# Var kommer din sheltie ifrån?
Wellborns kennel
#Vad heter din sheltie, hur gammal, vad för kön och färg?
Wellborns Something Special men Jasper till vardags. Trf hane på 5 år
#Var i landet bor ni?
Utanför Nyköping i Sörmland
# Vad äter din sheltie?
Brit Care salmon and potato men det slinker ner lite annat sunkigt ute oxå
# Vad för godis gillar den mest?
Jappe älskar godis men en av favvisarna är Let´s Bite med kyckling smak
# Ställer ni ut era shelties ellet tränar ni något roligt?
Ställt ut lite när han var valp men nu tränar vi bara lite lydnad o spår
# Vad gillar den mest att göra?
Att vara ute i skogen o springa, sova i sängen och att pussas
# Hur var din sheltie som valp? Samt hur stor och hur mkt vägde den?
Jasper var en livlig men kelig valp, rymde hemifrån redan vid 9v ålder och har fortsatt vara väldigt äventyrlig. Skulle döpts till Indiana Jones eller nåt ist. Hur stor o vad han vägde minns jag inte…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
# Var kommer din sheltie ifrån?
Chibanni´s kennel
# Vad heter din sheltie, hur gammal, vad för kön och färg?
Chibanni´s Allive, kallas Gusti. Sobel hane på 6år.
#Var i landet bor ni?
Utanför Nyköping i Sörmland
# Vad äter din sheltie?
Brit Care Salmon and Potato men Gusti är en levande avfallskvarn och ALLT slinker ner, på gott o ont…
# Vad för godis gillar den mest?
ALLT! men morötter och kattmat på burk står högst på listan.
# Ställer ni ut era shelties eller tränar och tävlar ni något roligt?
Ställde ut lite som valp men Gusti tyckte inte det var kul så nu tränar vi bara lite lydnad och spår.
# Vad gillar den mest att göra?
Jaga kråkor, äta, vara ute i skogen och mysa i soffan.
# Hur var din sheltie som valp? Samt hur stor och hur mkt vägde den?
Gusti var en livlig men försiktig valp, mkt kärleksfull. Hur stor o vikt minns jag inte…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Min kille kommer från Tomelilla, hans uppfödare heter Karin Buhre och detta var hennes första kull. Men det blir troligtvis fler.
Min sheltie heter Jonte, sobelfärgad hane på 8 månader.
*Vart i landet bor ni?
Vi bor i Landskrona men vistas väldigt mycket hos mina föräldrar i Helsingborg och en del hos svärföräldrarna i Västra Karaby.
*Vad äter din sheltie?
Royal Canin. Mini junior eller vad det heter, ska snart börja med mini adult.
Korv kanske, kanske för att han inte får det så ofta. Annars tycker han om dentastix.
Han är ju fortfarande liten valpis. Jag vill prova på agillity men han är fortfarande för feg för det, han har däremot sprungit igenom ett sånt rör :) stolt.
Busa med andra vovvar: alla sina kompisar, "storebror" eller "morbror". Springa är jätteskoj.
Han har alltid varit väldigt lugn men när han var mindre hade han sina ryck, speciellt på kvällarna då han bara sprang som en galning i lägenheten, det händer inte så ofta nu längre. De växer ju så fort, just nu väger han 10kg, vet inte alls hur stor han är eftersom jag inte lyckats mäta honom (han vill inte alls stå still, någon som har nått förslag på hur jag ska göra?). Men han är nog rätt stor, över 40cm i alla fall.

Kennel Undimoon i Umeå
Undimoon Unika Saga "Jenna" Hon är i skrivande stund snart 16 månader och hon är Sobel med vita tecken.
*Vart i landet bor ni?
Vi bor just nu i Lycksele, Västerbotten
*Vad äter din sheltie?
Hon äter Royal Canin
Helst ska de vara korv. Men Frolic funkar.
Jag ställer ut Jenna ganska så flitigt. Sen tränar vi Lydnad (gör debut i helgen) :D Tränar även agility.
Hon gillar att busa med sin bästis Azta (border terrier) sen gillar hon att springa lös och busa med matte:D
Jenna var/är väldigt skällig. Inte alls så mycket för att kela, de kom först efter första löpet. Nu vill hon att man ska klappa jämt:)
Jag minns inte hur stor hon var och vad hon vägde. men hon va inte stor:)
Kortet är från i somras ungefär vid 9-10 mån ålder.