Kostad per månad?
Jag har undrat lite hur mycket era shelties kostar i månaden?
Skulle ni kunna berätta, och till vad? 

För mina två kanske… 750:- +/-.
250:- mat och typ 500:- i försäkringar. Sen beror det ju på om man åker och ställer ut eller investerar i andra saker också.
Jag har en Sheltie.
Mat: 195 kr, räcker ca. 1,5 månad.
Forsäkring: 238 kr.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Försäkringen tror jag går på strax under 200 kr. Maten kostar kring 500 kr för 15 kg och den räcker lääääänge.
Sen tillkommer klubbavgifter, kostnader för prylar (täcke, leksaker, bajspåsar, schampo, bur etc.), veterinärkostnader, tävlingsavgifter etc.
Men… Ja, kanske 250 kr i månaden? Vissa månader är det bara basavgifter, men skulle det tillkomma ett veterinärbesök så är man uppe i betydligt större summor…
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Frankie
Försäkring: ca 200 kr/mån
Mat: ca 100 kr/mån
**Love
**
Försäkring: ca 200 kr/mån
**Kazper
**
Försäkring: 260 kr/mån
Sedan tillkommer ju vaccinationer, leksaker, bajspåsar mm…
Jag betalar för Kazper och Frankie medan min mamma betalar loves mat och försäkring. Så jag betalar nog ca 700 kr för Kazper och Frankie sammanlagt varje månad. Men detta är min hobby och då får det kosta! 
Oj, den här frågan tycker jag är sååååå svååår! Dels för att det alltid varierar, men dels för att man inte alltid vill veta vad hunden kostar 
Köper 15 kg's säckar med mat, kostar 500kr och den räcker ooootroligt länge. Ett halvår!?
Försäkring betalar jag årsvis, nu senaste året har hon vunnit sin försäkring och då har den kostat endast 200kr/året, tidigare kostade den 2000kr/året.
Kurser försöker jag gå, första året med Ronja la jag ner 2000kr på kurs, år två la jag 800kr på kurs och år tre la jag 3000kr på kursoch nu inför år fyra så blir det nog "bara" 500kr.
Bajspåsar och sådana "småsaker" så som godis osv har jag inte riktigt koll på, 40kr i månaden kanske??
Däremot är jag ganska duktig på att inte skämma bort henne allt för mycket.. På grund av halsband som jag inte har varit nöjd med är hon inne på sitt 6:e, men kopplet hon har har hon haft sen hon var 7 månader. Täcken, bäddar och burar har jag än så länge bara köpt en gång och planerar inte att köpa något mera ;)
Sedan ska vi ju inte tala om hur mycket pengar jag lägger på tävlingar… där det ingår betalningar för boende osv.
Sist men inte minst kan det dyka upp oväntade kostnader, Ronja blev plötsligt väldigt magsjuk förra veckan och då kostade hon mig 700kr hos veterinären.
Ja du… mitt svar hjälpte nog inte så mycket. Allt beror liksom på, och hur man är som person.