Bild?
Skulle jag kunna få lov att andvända en bild till mitt svenska arbete i skolan? För jag måste ha tillstånd till bilden :D
Alla som vill kan väl lägga upp sina bilder här :D
-' Rebecca Johansson
Eller så kan ni väl adda min msn: oriel.94@hotmail.com
-' Rebecca Johansson

Först vill jag bara "berömma" dig! bra att du frågar efter bild. Jag vet många som bara tar bilder utan att tänka sig för. Vad är det för arbete då? vill du ha en bild från nån speciell vinkel? på flera shetland sheepdogs eller en? ska den göra någon speciell aktivitet? jaa..
Det spelar ingen roll vilken vinkel.. :D Bara att det e en söt bild :D För det är till mitt svenska-arbete i skolan och jag har valt att skriva om olika hundraser med inrikting på sheltie :D
Och jag hittade inga söta bilder på google.se och jag gillar inte att andvänada billder utan tillstånd :D
-' Rebecca Johansson
Helst på en sheltie per bild det skulle va helt underbart om jag fick 2-3stycken :D
-' Rebecca Johansson

Tack!! :D Du e så bäst! Vilka fina bider!
-' Rebecca Johansson

#8 Varsegood :) tack :D
Tack :D Har du kanin? Jag med :D två st sunny och curry :D Jag har två hamstar med
-' Rebecca Johansson

#11 Njaa har haft kanin… Har haft 3 hamstrar också:D. Jaa.. O 16 kaniner.. Haha :p. Men inte samtidigt :) Nu har jag min sheltie Roy och en goo kissekatt som heter Kristall, finns en bild på dom på min profil :)
Okej.. Jag tror jag behöver fler bilder! Någon annan som vill ge?
-' Rebecca Johansson

#15 hehe va gullig! :)

#16 Hehe tack… När han ligger i sin korg sover han alltid på ryggen också. Det ser kul ut…
#17 hihi bild? ;)

#18 Nej, men jag kan försöka ta ett kort när han ligger på rygg.
:)

Har du lyckats få ett foto? 

#21 Nej, inte ännu. Min digitalkamera är inte snäll mot mig om ni förstår… Men men…

Du skrev
* jag gillar inte att andvänada billder utan tillstånd :D*
Jag vill bara berätta för dig att om man använder bilder utan tillåtelse så kan den som tagit bilden skicka en faktura på valfri summa till dig eftersom det är ett brott mot Copyrigthlagen. Kan vara bra att veta så du inte får en otrevlig överaskning ifall du skulle låna en bild utan tillåtelse. Jag tror inte att du skulle göra så eftersom du frågar här men det kan även vara bra information för andra som läser här.
Mvh Camilla
Åh herregud så söta det är ju så att man blir kär
Så har jag en fråga copyright lagen gäller det bara att man inte får ta en bild utan tillåtelse och publicera någonstans. Eller är det olagligt att tex spara en bild för att bara ha på datan att kolla på?

#24 Själva lagen är att man inte får lägga ut den och visa upp inför andra tror jag. Att spara den på datorn och inte lägga ut den på internet, skriva ut den mm får man inte. Jag frågar alltid ägaren om tillstånd vad jag än gör med bilderna. Ibland kan det vara kul att höra att någon kanske vill skriva ut en bild som man har tagit (Tex naturbild) och sätta upp som affich hemma? :)

Copyrigthlagen gäller all användning utan tillåtelse även om man själv bara ska ha bilden att titta på. Tänk tanken att en proffsfotograf lagt ut några bilder på nätet och folk laddar ner och kanske skriver ut dem för att ha på väggen. Då är det stöld, man får inte ta några bilder utan lov, inte ens för att titta på. Inte ens att ha i datorn.
Okej där ser man det är mycket man inte vet om. =)

#26 okej (:. Då vet vi de, önskar att alla kunde hålla dendär lagen.

tack vilka underbara bilder!
-' Rebecca Johansson
#29 Värkligen fin (:

Vill bara få bekräftat, domhär bilderna hoppas jag inte att du använder till stallet.se ?