Sheltie i SVTs nya hundprogram?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan, kollade upp SVTs hemsida om deras nya hundprogram eftersom det sägs att de tagit åt sig kritiken och när jag kollade på de klipp som finns om programmet så är det en blue merle sheltie som ska omplaceras:http://svt.se/2.151308/kol_bakommaterial#video2342019=2341740
Är det någon som vet något om hunden, hur det gick under inspelningen, fick den något nytt hem och mår den bra där idag? Det vore intressant att veta!
Sen undrar jag om någon känner till Tina Röed och Ewa Agborg? Hundcocherna som ska vara med i programmet, hur arbetar de, är det någon som gått kurs eller utbildning för dem?
Jag tror i alla fall att det finns lite hopp om programmet, för jag tittade på ett annat klipp på SVT play där Tina Röed visar klickerträning och berättar om en weimaraner tik som ska omplaceras. Hon förklarar tydligt att det är en jakthund och om den inte får jaga måste den stimuleras på annat sätt tex spår, hjärngympa och dessutom mycket fysisk motion , toppen att det kommer fram, det är sällan i hundprogram att hjärngympan kommer med, att hunden behöver använda sin hjärna inte bara promenera. Spännande att se om dryga veckan när det startar hur det är upplagt. men jag är nyfiken på sheltien, någon som vet något??
Hm, denna serie kanske inte är så dum ändå… Jag ska nog ge det en chans och titta på det 
Undrar också hur det har gått med sheltien. Det verkade ju vara en väldigt trygg och stabil hund så förhoppningsvis har den fått ett nytt hem nu. Det ska bli spännande att se 
Vet inte hur det har gått för sheltien i programmet, men jag vet att den kommer från samma kennel som min Hugo (kullen innan Hugo om jag inte minns fel). Jätte trevlig kille som uppfödaren sparat och tagit några kullar efter honom. Nu kände hon dock att han behövde omplaceras då han itne riktigt trivdes i kenneln längre. Vet att hon hade annonserat ut honom och tror att hon blev kontaktad av programmets producenter.
Hon hade skrivit om det i sin blogg men fick väldigt mycket kritik för att hon tänkte låta Sebastian vara med i programet.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
När går denna serie? Inte sett eller hört något om den. Värt att kolla in den!
Efter vad jag har förstått ska den börja tisdagen den 15 mars kl. 20.00