Mått på halsband - valp/vuxen
Hallojsan, undrar vad ni hade för str på erat halsband när valpen var liten.. (Ställbart) och vad har ni för storlek nu på halsband? :)
Tacksam för svar!
Nu har ronja ett helstryp på 35cm. Som valp… Det var ju ett tag sedan men de första veckorna var hon så himla liten så jag skulle tippa på 15cm?? Kommer inte ihåg, men hon fick ett läder vid 5 mån ålder och det kanske var 20cm? Haha.. Vilket minne man har!
Ilsas första halsband var ett ställbart läder, tror det är 32cm som längst men hon hade det på innersta hålet…
Nu vet jag inte vad det blir för mått, hon har ett ställbart halvstryp och det är absolut inte på största, kanske är 35 som längst.
Pojkarna har nu 30cm på halvstrypet och Kiira 22cm. Som valp hade de alla ställbart från 12-25cm så jag inte var tvungen att köpa nytt hela tiden =)
Tror ni man kan ha 16-20 cm i början ? :)
Ja, det tror jag att du kan ha till din valp. Är ju lite olika hur små deras nackar är när man får hem dem, men tror att jag hade någonstans däromkring på min hund när han va valp.
Min skrutt har blivit stor pojke, hans halsband mäter ca 40 cm idag… Han använder både halvstryp och fast halsband.
Tack så mycket! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När Zigge varliten köpte jag bara ett vanligt litet ställbart valphalsband i tyg. Något större än en snusdosa i omkrets. Hans första "vuxen-halsband" var 35 cm och det fick han när han var runt halvåret. Gör jag halsband själv åt honom är det 33 cm som gäller. ;)
Kan tillägga att 35 cm i halvstryp passar men vanliga slutna med spänne passar inte i 35, då kanar de över huvudet. Så på slutna halsband med spännen behöver det vara ställbart mellan 30-35 cm.
Mvh Ellenfyrkant
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, före jag hämtade hem Inez var jag på djuraffären här i stan och köpte det minsta halsbandet jag hittade. Tji fick jag när Inez kom hem - det var för stort! Så vi åkte tillbaka till djuraffären och fick hjälp att hitta ett ännu mindre, så det blev det minsta dom hade! Minns dock ej vilken storlek det var, men ställbart var det och hon hade på minsta.
Nu har hon 35 cm på halv- & helstryp. Har faktiskt inget "vanligt" halsband då jag tycker det är så krångligt.