Ser er hund TV?
Vi var ett gäng hundfolk som träffades här för en tid sedan och där var det någon som sa att hundar inte kan se vad som händer på TV att de bara hör ljudet och att det är det de reagerar på.
Vad säger ni om detta? Tror ni att en hund kan se vad som händer på TVn?
Jag är väldigt övertygad om att de kan se vad som händer. Jag har 3 av 4 hemma som brukar ibland sitta och titta på djurprogram. Speciellt den äldsta i huset så blir supersur varje gång han ser en katt i TVn eller på datorn.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mickey sitter ofta framför Tv:n och tittar då det är djurprogram. Framför allt kräldjur och apor. Så för mig så måste ju ju vara något som fångar upp hans uppmärksamhet. Även om det är hundar och katter som finns i rutan, då dom inte behäver skälla eller något för att få han sätta sig framför.
Dom andra hemma gör sig inget besvär att "titta" på Tv:en.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
De kan se på TV, men de ser inte bilden riktigt så som vi gör.
Vissa färger och rörelser gör att djuren reagerar mer.
Det finns till och med särskilda filmer gjorda för katter och hundar man kan köpa.
Jag ska se om jag kan hitta referens till detta.
Det gömde jag att nämna att Poitsu älskar att se sina agilityvideos. Fast man försöker smyga och ha bort ljudet så direkt han ser det så är han klistrad vid rutan =)
Min lilla Kazper brukar ligga i min famn och titta på tv när jag gör det, särskilt när det gäller hundprogram
Det var lite roligt för några dagar sedan då det var ett hundprogram om olika hundraser och det var en shar-pei i tv:n. Kazper glodde så jag trodde ögonen skulle ramla ut!
Han undrade nog vad det var för en sorts hund 
Hugo brukar också kolla på tvn, speciellt om det är program där det medverkar hundar. Lyckades få en mobilbild på honom från en av gångerna han tyckt att det varit extra intressant, tror det var God kväll vi kollade på då :) Dock är han påväg ner igen när bilden togs.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#6 Precis sådär brukar Poitsu oxå stå vid TVn
. Dock kan det vara lite irriterande med en massa nosavtryck på TVn… 
#6 Haha vilken läcker bild!

Pixie brukar inte se på tv. Hon reagerar om det är hundar som gnäller, men inte mer än så.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Håller med #3
Visst kan hundar se på tv men det ser/ uppfattar inte bilderna på tv så som vi gör. Hundar har inte samma färgomfång och kan inte heller se samma "djup" som vi ser i bilderna i tv. Men visst uppfattar det former och rörelser.
Jag tittade på ett program om vargar, två forskare som undersökte/ observerade en vargflock ute i det vilda. Det programmet tyckte han va jättekul och tittade flitigt på tv:n samt lystrade till ljudet av vargarna.
Låter lite kul med att det finns filmer för hundar. Hade jag inte hört innan…!
Mickey "ser" på TV:en oavsett om ljuset är på eller inte.