Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 1614 ggr
Cassii
0

Att tänka på vid försäkring?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad bör man tänka på näe man tecknar en försäkring?Glad

Sbrodd
0

jag fick hjälp av min uppfödare på plats när jag hämtade hem jenna. du borde nog med få de. så ställ fler ev frågor dit då hon säkert vill att du tecknar samma som dom själv har.

PetraKarin
0

Det är bra att du funderar över det!
Vad har din uppfödare tecknat dolda fel-försäkring någonstans?

Kolla den nålade tråden "Råd till valpköpare", där har vi skrivit massor om försäkring :)

Ressu
0

Vi har en heltäckande försäkring på våra. Dock kostar den ju skjortan oxå =/. Det som jag ännu ska teckna så är avelsförsäkring på flickorna.

Nu vågar jag inte säga så mycket om vilken försäkring du ska ta eftersom ni i Sverige verkar ha ett helt annat system än vi har här. Men jag råder ju att kolla så att försäkringen täcker veterinärkostnader och om hunden förorsakar något / någon skada på en människa / bil eller dylikt så att försäkringen täcker det. Dessa kostnade är ju de som kan bli väldigt dyra för hundägaren.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

PetraKarin
0

#3 När det gäller skada som hunden orsakar är det inte hundens försäkring som täcker det. Då gäller det att kolla att ens hemförsäkring täcker det.
Alltså att en ansvarsförsäkring är inbyggd i hemförsäkringen.
Så funkar det i Sverige så vitt jag vet ;)

Jag har både hemförsäkring och hundens försäkring i IF. (Plus min och sambons personförsäkringar)
Hundens försäkring täcker veterinärvård upp till 50.000kr/år och där ingår allt, även tandvård, rehabilitering, eventuella nödvändiga reseutgifter.
Hemförsäkringen täcker utgifterna som blir om min hund skulle skada en annan hund eller annans egendom. Så länge inte jag har bussat min hund på den skadade.

Kitten86
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är ju ganska stora skillnader mellan olika försäkringsbolag så jag skulle rekomendera att ringa runt och se vad de har att erbjuda, vad just deras försäkring täcker och vad det kostar och sen ta ställning.

Jag försäkrade min sheltie i IF som jag tyckte hade den bästa försäkringen att erbjuda mig. Rivers försäkring täcker allt såsom veterinärvård, leder, tänder, medecin, rehabilitering etc. Det enda är att han inte är försäkrad för avel.

Håller med #1 att du kan ju alltid fråga din uppfödare om hjälp och råd. Men våga också kolla runt med olika försäkringsbolag innan du bestämmer dig!

Cassii
0

Jag har hört att man ska välja agria, varför vet jag inte. Eller för att det är ett försäkringsbolag som bara försäkrar djur (tror jag).. Samt har vi katten försäkrad i agria och har alltid fått super bra hjälp och knappt behövt betala något själva när han fått ett brutet ben, en böld i örat osv..

Kitten86
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag upplever att många väljer Agria för att de inte vet vart de annars ska vända sig. Som du säger så är det ett försäkringsbolag för djur. Jag själv kan uppleva att Agria är ett bra försäkringsbolag så länge ditt djur inte blir sjukt. Efter att min dvärgpudel blev dålig kring jul (lite av en nära-döden upplevelse) så har de lagt en reservation i hans försäkring som lägger köppar i hjulen om han får samma prblem i framtiden.

Min sheltie har jag försäkrad i IF, och har vänner som har hundar försäkrade i IF och de har aldrig haft problem. En kompis har fått ha sin hund inne för operationer (juvertumörer) ganska mycket och försäkringsbolaget har aldrig krånglat.

Som jag skrev tidigare, så våga ringa runt och kolla och jämföra alla de olika försäkringsbolag som finns. Samlar man försäkringar kan man ju få rabatt men det innebär inte automatiskt att du som hundägare kommer få optimal hjälp vid en eventuell skada!