Inför sämre tider...
På bilden släpar Ilsa på filten som är hennes liggplats i vardagsrummet.
Och varför släpar hon på den?
Ja det kan man ju undra…
Hon har faktiskt grävt ner en bit frukost i den.
Det är en av hennes, vad ska man säga, specialiteter.
Att bära iväg matbitar och försöka gräva ner dom i mattan eller under möblerna. Hon brukar dock inte nöja sig med det utan håller på en lång stund, gräver ner, gräver upp, kastar maten, skäller på maten, springer runt med maten i munnen samtidigt som hon gnäller eller ylar (ja faktiskt!). Så det brukar få sluta med att jag tar den matbiten ifrån henne.
Men en gång kom jag faktiskt på henne med att plocka fram en bit mat mitt på dagen som hon sen åt upp. Haha!
Brukar era hundar också spara inför sämre tider?
Ha ha ha, helt underbart! Den som spar hon har! Några av mina har sparat så, och de gömmer och gömmer och puttar med nosen, men så avslöjar de i alla fall var det ligger genom att springa och kika på det titt som tätt och då hittar ju de andra det i alla fall. Och så har några varit sådana att de gräver ner tuggben ute, och i allra bästa fall har de fått legat i jorden över vintern (bästa stället är sommarstugan tydligen) och de är perfekta när de är helt sunkiga och mjuka på våren:=) Bläääk.
#1 Haha vad roliga dom är!
Ja det blir väl lite annorlunda när man har konkurrens 
Jag tror att Ilsa inte riktigt är säker vad hon ska göra med maten hon tänker gömma. I och med att det oftast slutar med att hon skuttar runt matbiten skällandes tills jag tar den.
Oj så väl jag känner igen detdär. Speciellt pojkarna hade detdär för sej tidigare då vi bodde i lägenhet ensamma. De kunde bära iväg matknapparna och gömma dom i sängen, soffan, under mattan (det var en storfavorit btw) och till och med i mina skor har jag hitta matknappar =). Då jag flyttade från lägenheten och skulle bära ut soffan så ramla det säkert ut 0,5dl med matknappar trots att jag dammsugit soffan före.
Detta slutade båda två av med då vi bytte mat, den nya maten slukas nästan för snabbt numera och det finns inte ens en liten tendens till att försöka gömma något annat än tuggben mera =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min gömmer inte mat men gömmer och sparar gärna godis/ tuggisar inför framtiden. Man kan hitta dem lite överallt! Märgben grävs gärna ner ute (när marken tillåter grävning), men där verkar halva nöjet vara att gräva ner sen gräva upp för att tugga/äta och sen gräva ner igen 
Kommer min andra hund i närheten av Rivers gömställe rusar han dit och snor tuggisen/benet fort som attans och letar sen efter ett "bättre" gömmställe att placera det på…