Tjena mittbena
Ja vad säger man.
Snyggt eller görtokigt?
Jag har anmält tjejen till vår första utställning och då svarar hennes päls med att lägga sig i en shysst mittbena på ryggen.
Borde jag skaffa något specailbalsam och föna som bara den så att pälsen lägger sig snyggt till utställningen?
Eller är det okej (även för domarna, för jag bryr mig inte) att pälsen är lite hejsan hoppsan innan den växt klart?
Tjusig mittbena:). Jag hade kört på det sistnämda, att det är ok i valpklass. Minas pälsar ser ut som stig Helmers frisyr här och där och Lisas rumpa är en enda stor virvel som inbegriper svans och allt.:)
Men skulle du vilja försöka piffa till det ordentligt så är det bad och föning som gäller skulle jag tro. Men vänta med det till tätare inpå, eftersom det nog lägger sig i mittbena innan i alla fall annars.
#1 Okej tack 
Men det bör lägga sig till rätta när pälsen är klar va? För jag har aldrig sett en shelite med mittbena förut :P
Ja det var just efter ett bad med föning som fenomenet uppstod. Jag använde dock varken shampoo eller balsam.
När jag var på My Dog och kollade Sheltie valpklassen såg jag massor med sötnosar som hade virvlar och sprattel på rumpa och rygg. Görfint tyckte jag men uppenbarligen inte hundägarna för det fönades, sprayades, borstades och till min stora fasa till och med klipptes.
Ilsa hade tufs på rumpan bara ett kort tag men o så sött det var ^^ .
Mittbenan försvinner nog mer eller mindre när hon får vuxenpälsen, och kommer tillbaks när hon fäller av igen:)
Lisa har jättetjusig Tin-tin-frisyr på länden just nu:-P
#3 Hihi 
För det mesta försvinner mittbenan då de blir äldre och får mera bottenull, dock har jag sett flera tikar som varit vuxna som har mittbena ännu, men det är mest pga att de har extremt lång päls men absolut inget bottenull som stadgar upp pälsen.
#3 Minns att Poitsu hade som valp både på länden och vid manken "ståpäls" så alla trodde han var arg hela tiden och hade ragg 
#5 Haha gulligt 

Min tjej har alltid haft mittbena och en första gången vi ställde ut henne (inte valpklass) så fick hon kritik för mycket fin päls :). Pälsen liknar din hunds päls tycker jag det ser ut som.
MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men jag måste påpeka på det jag sa att det har blivit fluffigare med tiden, det märkte jag speciellt nu när hon fick en ordentlig genomkamning!
MVH Eva, ägare av sheltien Elsa