Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbilder-och-lekar
Läst 2065 ggr
Linboll
0

Linus och råttkompisen Sam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte här ha en tråd med allteftersom tagna bilder på min sheltievalp Linus tillsammans med övriga husdjur. =)

Söthund!

Hälsningar Anna med pälsklingar!

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kul tråd!

Jisses vilken söt bild du visar. Tack=)

Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

emma93
0

Åh så gulligt! Vilket kul initiativ!

Linboll
0

tihi! tack!

Linboll
0

Lita frustration var det allt när han fick lära sig att man inte biter i råttorna utan bara pussas och putta lite snällt och möjligtvis invallning. ;)

"Men får man trycka på dem då?"

Linboll
0

och när man lekt med varandra ett par timmar så somnar man lite där man råkar vara.. =D

Linboll
0

Min vän Jossan och Linus tävlar om vem som kan vara mest förundrad över råttsläktet..

Linboll
0

Jossan och Linus igen med tåttis, jag verkligen älskar denna bild trots att ingen av dem syns helt.
Jossans min och hennes fachinerade blick upp mot Headwig och Linus nos som går åt samma håll.. vad jag skrattade när de två satt i en timme minst och studerade råttorna.

(Jossan var nämligen rädd för råttorna i början, men övervann det och rädsla ersattes av ja.. detta.. <3)

Linboll
0

Bilder från idag =D

Linus och en sömnig Jack..

Linboll
0

Sam och Linus softar på mattan..

Linboll
0

Sam; -Man kan även använda Linus att klättra på. Då lägger han sig på rygg och vill leka. =)

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 Verkligen fina bilder. Men vad är det för "ras" på rådisarna? Den ser så krullig ut

Linboll
0

Det är ingen ras utan en hårlag. Färgen är beige och hårlaget heter rex = krulltott. =)

Kul att du gillar dem!

medde
0

Visst vet jag att det är ett hårlag den har. Men kanske skrev dumt då. Då jag tyckte den var så krullig så undrade jag. Då jag haft haft katter i rasen corish rex, och tyckte det var liknade päls så blev jag nyfiken.

Linboll
0

Åh, cornish rexkatter! Såå fina! Lite av en favoritkatt faktiskt.. =)

PetraKarin
0

Så fint att dom är så trevliga mot varandra Glad

Jag håller på att lära min sheltie att ta det lugnt med kaninen.

Linboll
0

Ja, de kan leka med varann i soffan i evigheter tills de somnar!

Lärde honom från start att man inte tuggar på dem så han leker fint, även med min sexveckors bebis. =))

PetraKarin
0

#16 Vad kul att det går så bra. 
Är kaninen stilla kan Ilsa också vara stilla, men rör han på sig vill hon jaga, leka med honom men han uppskattar inte det.
Det kanske är vallådran i henne som inte kan vara lugn när han springer ;)

Linboll
0

Var bestämd och lugnande när kaninen börjar röra på sig.

Du får lära henne förstå att hon ska vara lugn i alla kaninens lägen.
Beröm alltid med ganska mörk, lugn röst och klia henne i cirklar på bröstet samtidigt som kaninen rör sig, alltid långsamma cirklar. Det får henne att använda ett sinne som stör att hon vill jaga. Hon fokuserar delvis på din hand och då lättare på din röst. Så gjorde jag.

Tro mig det går, har lärt flera hundar som det till och med varit jakt i hur man umgås med andra djurarter. =)

PetraKarin
0

#18 Tack för tipset :)

Linboll
0

=) Glad om det kan vara till hjälp.
Om hon försöker springa efter kaninen så försök hålla henne kvar med "bestämd" massage av bröstkorgen som jag beskrev (så blir din hand dessutom ett hinder). Var lugn och sitt nära henne på golvet och beröm med långsam låg utdragen röst och förklara för henne vad hon gör när hon är stilla.
(-Braaa, försiktig/stilla. Eller något annat "kaninkommando" som passar)

Om hon skulle råka lägga sig (hon ska helst vara sittande/självmant liggande från början, alltså inte stå) så beröm mycket.
Du kan distrahera med korv gömd i handen hon får försöka nå med nosen samtidigt som kaninen springer så hon får in vana vid att råka vara stilla samtidigt som det springs.

Hoppas det kan vara till hjälp!

PetraKarin
0

#20 Jag har försökt en liknande taktik men ska träna detta flitigare nu när jag fått så bra tips! Glad

Linboll
0

vad kul! lycka till! =))