tonsillit
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lilla dam har fått tonisillit och gått på medicin men som ej har hjälp, Så vi for till veterinären idag och nu ska vi operera bort dessa . Har ni gjort det på eran sheltie? hur gick det ? hur länge tog det innan dom kunde äta som vanligt ? ja berätta allt ni bara vet och kan ,priset osv .
Jag är som smått orolig för min lilla lilla flicka
Jag vet flera shelties som fått dem borttagna, och så även några av de jag haft då det för några år sedan "vandrade runt" i många omgångar här i området och på hundklubben och inte ville ge sig. Det var mycket frustrerande.
Det gör säkerligen ganska ont för dem efteråt, men med lite glass de första dagarna var det inga problem:). Har för mig att det bara tog några dagar innan de åt som vanligt, fast då fick de uppblött mat eller burkmat. Priset minns jag inte, och det hade nog inte stämt i dagsläget i alla fall.
Ingen fick efter det någon halsinfektion, även om jag vet att de kan få det ändå.
Jag förstår att du är orolig för din lilla flicka, och jag håller tummarna för att allt skall gå lika bra för henne som det gick för mina.
/emma93

Hur märktes detta??
Varför jag frågar är för att min Daisy är ju lite mer än året, har fina tänder men luktar avlopp i munnen, speciellt när hon gäspar…
Hon är inte nedsatt på något sätt eller verkar dålig utan pigg å glad.
tacksam för svar.
Mvh Merlyn & Daisy.
#1 tack :)
#2 penny kom det grön rök ur munnen på typ , nä men luktade jätte illa ur munnen och då tittade jag i halsen och då hade hon svullna tonsiller . man behöver inte se dom, dom kan vara fula iaf . Penny var det full fart på man märker det inte på hennes allmäntillstånd :P men om jag vore du skulle jag ta hunden till veterinär så dom får kolla noga i halsen. Vi sövde ner penny så vetten kunde kolla ordentligt i halsen och tonsillit är tydligen rätt vanligt
#2 Samma här, märkte det på lukten. Men även om det inte märks på allmäntillståndet så kan det påverka kroppen illa på flera sätt att gå med det en längre tid.

Tack för svar!!
Hon låter mig inte titta ner i halsen utan vrider sig som en mask ;-)
Det blir till att åka till vetten då :-)