Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 2020 ggr
Ronja06
2007-04-05 22:50
0

Utställning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en 10 månaders sheltie tik på 10 månader. Hon har fått en del priser, MEN! Vi ska vara med på ett par hundutställningar nu i vår/sommaren. Hon är 37 cm i mankhöjd. Är hon för stor för att vinna dessa "stora" priser som te.x BIR?

Har ni möjligen några tips på hundutställning också? Skulle bli jätte glad över svar, eftersom vi ska på nästa hundutställning redan 1 Maj!

Står hon bra på bilden jag laddat upp? Det är nämligen så hon står på hundutställningar, men är det något vi kanske kan träna på då hon står? (är inte så duktig på att se om det är något fel i ställningen m.m.)

Mvh Emelie Förlägen

Patricia84
2007-04-06 18:56
0

Wow, vilken vacker hund du har. Är inte så bra på det där med hundutställningar, men vacker är hon. Glad

Jemma
2007-04-07 00:54
0

37cm är inte för högt. men man ska nog inte räkna med att hon blir BIR på stora utställningar då de är väldigt svårt och det är enormt stor konkurans

den 26-27 maj är det sheltiedagar i Mariestad. på lördagen är det en inoff utställning för bara shelties och dagen efter är det den stora rasspecialen

sen har 13e maj utställningen i Österbybruk

annars så kan jag tipsa om http://www.skk.se/kalender/utstall07.htm

Paulines
2007-04-07 11:44
0

Jag tycker att hon såg riktigt fin ut! tycker att hon skulle platsa i utställning :)