Sheltieträff i Svenljunga 17 april 2011
Kanske är det någon mer här inne som var där och har något att visa eller berätta om?
Det var en underbar dag vi fick med mycket folk.
Det var mycket inplanerat med aktiviteter i form av tipspromenad, lotterier, ringträning, mätning, hantering, prova på-agility med mera. Det fanns till och med möjlighet att ögonlysa sin hund.
Vädret var toppen vilket underlättade en hel del. Mia med hjälpredor hade ordnat med soppkök, dricka, kaffe och tårtkalas för en billig penning. Så ingen behövde gå grinig för blodsockrets (eller koffeinets) skull.
Jag och Ilsa hade lite extra skoj då vi fick åter träffa hennes uppfödare och kullsyskon.
Ilsa fick också till sin stora lycka springa lös i skogen under tipspromenaden.
Vi fick även med oss ett par användbara prylar hem, det var nog inte många som gick vinstlösa ur lotteriet då det var ordnat med två överfulla bord med priser.
Fotot är på Ilsa som busar med en släktingen Lewis. Fler bilder kommer på min hemsida och jag kan tänka mig att några bilder kommer upp på SSSK Västra så småning om.
Låter helt underbart =)
Jag tyckte att det var jätte trevligt och roligt. Lewis fick träffa släkt och uppfödare även han och vi fick veta lite mer om hur man gjorde med öronen. Vi fick flera råd om hur vi skulle göra med hans matproblem som har funnits sen han var liten.
Vi köpte bara fika och lottor och körde lite agility. Vi var mest där för att träffa andra med shelties och för att Lewis skulle träffa andra hundar, men också aktiviteterna. Pälsvården och hälsa missade vi dess värre då det var så mycket folk i lokalen.
(tror det är Lewis på bilden också :P en släkting i alla fall :) )
#2 Jag var också ute och fikade när det var föredrag inne :P
Jag var bara inne för att hämta mat och fika och under lottdragningen 
Är du säker på att det är Lewis, jag fick för mig att det var Spike eller Lipton (Ilsas kullbröder) men jag vet att ni var med när vi var där på gräset. Jag antar att du ser det bättre än mig. Dessutom borde du väl se det på armen som håller honom?
#3 Då var man inte ensam om att missa det då.
Har för mig att de andra hade jacka på sig så tror det är min arm. Är ganska säker på att det är han pågrund av hans teckning mest och söta uttryck som han har. :P Han har lite mer färg i ansiktet än hennes bröder. :P
#4 Okej men då ändrar jag det i beskrivningen!
Men hur var det nu igen? Lewis är efter Hanna va? Tänkte jag skulle kolla om de var släkt på något sätt :P
#4 Jag hittade nu två gemensamma hundar i deras stamtavlor. Kanske är fler men det var två jag särskilt la märke till.
#6 Båda är släkt med Frida vad jag vet i alla fall :P
#7 Precis. Och Sheldon Space Joker.