Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 1430 ggr
[countess]
2011-04-27 21:41
0

operation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Idag har penny tagit bort sina tonsiller eller ja det var veterinären som gjorde det :) det hade gått bra och dom älskar henne där dom tycker hon är så go och trevlig :) Och nu har jag en "full"hund här hemma pga smärtlindring ögonen går nästan i kors och vinglar till lite nu och då och piper och sover omvart annat lillgumman . Men det mest makalösa är att jag måste tvinga henne att hålla sig lugn nyss kom hon inspringades i vardagsrummet med en socka hon ville leka med plus att hon snodde min pizza mitt framför ögonen på mig och det har liksom aldrig i hänt, snopen matte kan jag lova :O  hon har även fått i sig lite glass fil och doggy på kartong bara så hon skulle få i sig lite och det gick i på en gång annars brukar hon vänta en kvart eller mer innan hon börjar äta så det är ju ett +

Nu är bara problmet att hon ska hålla sig lugn i en vecka och jag undrar hur det ska gå egentligen :P visst säger jag åt henne att lägga sig gör hon ju det men hon är nog understimmulerad nu när hon har varit sjuk :/ men det får lov att gå :)

martinaahh
2011-04-27 22:04
0

Härligt att allt har gått bra!  Hoppas att veckan går fort och att hon är på benen snart igen Glad

Ressu
2011-04-28 08:32
0

Vad roligt att höra att allt gick bra! Önskar Penny ett snabbt tillfrisknande och matte ett stort lycka till med att försöka hålla henne lugn =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

[countess]
2011-04-28 08:57
0

Tack ni :) ja imorse var det full fart hon håller sig lugn i koppel men hon håller sig även i koppel och gör inte i från sig då måste man gå jätte långt :/ och enlit vetten ska hon gå ut och kissa sen in igen och när hon är lös så får hon fnatt i balnd och tvärhoppar och ska busa lilltjejen men men hon är då piggare idag och får i sig mat så det är ju bra. åh jag längtar tills det här är över :)

PetraKarin
2011-04-28 08:58
0

Vad skönt att hon är så pigg och glad då! Då går nog tillfrisknandet lätt :)

medde
2011-04-29 10:50
0

Så bra at höra allt gick bara bra för er.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[countess]
2011-04-29 12:32
0

Tack :) hon är riktigt piggelin nu svårt att hålla henne lugn hon ska ju helst sova i famnen i 5 dar :S

emma93
2011-04-29 17:57
0

Vad skönt att operationen är över och att allt gått bra! Har du provat att hitta på lite fysiskt stillsamma klurigheter till henne, nåt godisspel eller så? Eller att träna in trix som inte är så fysiska? Det kan hjälpa ibland när man måste ha dem lugna under tillfrisknande.

Håller tummarna för att allt läker snabbt så att ni kan lev som vanligt snart!

[countess]
2011-04-29 18:17
0

ja jag har funderat på det men det gör ju ont att svälja vilket gör att jag inte vill belöna med godis för att jag vill inte att hon ska koppla obehaget med träning. och idag har hon knappt ätit bara lite i taget . och med boll och klappar blir hon så upp i varv vilket hon absolut inte fick bli enligt vet :/ Så vi får nog klara oss det är ju trots allt bara en vecka sen kan vi fortsätta vårt aktiva liv :)

PetraKarin
2011-04-29 19:28
0

#8 Jag tror ni överlever :P
Men bara för att nämna så vet jag att många belönar andra djur med vätska genom tub, flaska eller spritser. Kanske man kan mixa burkmat och fil eller nåt.
Men hon kanske får ont av att svälja även vatten?

[countess]
2011-04-29 19:32
0

vatten gå väl så där men det gör endå ont :( har testat det mest fil, glass , pannkaka , mjukost osv men hon tar bara lite och man ser att hon är besvärad av det :(

PetraKarin
2011-04-29 19:44
0

Jaha vad jobbigt för henne :( Aja, hon är ju på bättringsvägen och kommer väl kunna äta snart igen.