Förväntningar innför sommaren
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu börjar utställnings och tävling säsongen komma igång på allvar. Ni som ska ställa ut era hundar eller tävla med dom. Vad har ni för förväntningar innför sommaren. Siktar ni på att meritera era hundar fullt ut eller tar ni det som det kommer?
Många vill ju ha sina hundar "fullcertade" uppflytade och klara innför kanske kommande höst..
Har ni redan bokat in en massa tävlingar redan? Vilka vore kul att se då det kanske är fler härinne från som ska även dit..
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Min tävlingskalernder är fullspäckad. Jag kommer tyvärr inte kunna fullcerta henne denna sommaren eftersom hon fyller 2 i Nov:P ( för visst är de 3 cert med ett efter 2 år fyllda och från olika dommare? eller hur va de, är ganska ny inom detta:P) Måste läsa på för nu blev jag osäker:S
Men iaf. Lydnaden planerar jag att få LP1 innan hösten. Gärna innan sommaren börjar med:P haha. men hon kommer ha sitt löp snart så vet inte vilka tävlingar vi måste hoppa över.
Sen har jag varit så inne på att träna lydnaden så blir nog inte att tävla i något annat. Om de går som planerat kommer jag nog göra en start i LK2 till hösten.
Kalender:
Utställning:
Piteå: 22Maj
Vänersborg: 4 Juni
Vännäs: 11 Juni
Piteå: Juli.
Lydnad:
Vilhelmina: 8 Maj
Lycksele: 21 Maj
Alingsås: 2 Juni.
#1 All lycka till i sommar!
Mvh
Min är ju så ung så tävlingar har jag inga planerade. Det tar vi när jag känner att vi är redo. Kanske till hösten, kanske nästa vår, eller ännu längre fram.
Däremot ska vi på ett par utställningar; Tjolöholm 1a maj, Borås 15e maj och eventuellt SSSKutställningen i Skåne 26e juni.
Jag har inget särskilt mål med utställningarna mer än att vi ska lära oss hur det går till och ha kul.
Vi har gått en valpkurs i början utav året och ska även gå en grundkurs för Klickerklok 7-8 maj.
Mitt stora mål med den här sommaren är att ha kul och lära oss massor.
Kalendern och bokningarna är i full gång och i skrivande stund bokar jag en stuga/husvagnsplats till en fyradagars tävling i Skutskär i juli. Det kommer bli agility för fulla muggar och förhoppningsvis kvalar vi till SM 2012, sedan drömmer vi om några cert också! De "största" tävlingarna vi ska på är 4-5 juni i Falkenberg, årets årliga "måste" - tredagars tävling på Gotland i juni/juli och sedan blir det som sagt skutskär i juli med avslut "mini-knallen" i Borås i slutet på juli. Augusti inleder vi med U-SM där stora målet givetvis är guuld! Annars blir det andra mindre tävlingar på helgerna :)
Här planeras både utställningar och viltspårsprov för fulla muggar =)
Så kul att många är aktiva med era hundar.
Jag och River har börjat på agility idag. Det gick jättebra, men jag har ju också "fuskstartat" genom att träna honom hemma i ca 1 år snart så han kan ju en del.
Planerna blir iaf att gå klart kursen och sen siktar jag på att vara med iaf 1 inofficiell tävling under sommaren/ sensommaren (innan hösten iaf) då jag tänkt att vi ska gå fortsättningskurs. Går det bra på inoff så kanske vi testar en officiell….
#7 Lycka till. Agility är urkul, min dotter tränar två av våra hundar och dom fullkomligt bara älskar det.
Med Ronja satsar vi på att kvala oss till Agility SM 2012. (om hon håller hälsomässigt. Förra året var ett mycket pendlande år mellan bra-dåligt) Ta LP1.
Viggo skall upp i både agilityklass 3 och hoppklass 3.
Båda hundarna ska eventuellt även göra MH test efter sommaren också! Då det inte blev av nu i vår.
Sedan väntar även flocken tillökning i form av en liten border collie! Så där blir det mycket valparbete också förståss!
Själv ska jag även ansöka om kennelnamn i Augusti/September.
Mvh Emelie 
Oj, vad roligt! Det blir ett hektiskt år/ hektisk sommar för dig då…! Är det sheltie du tänkt dig föda upp?