Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 1325 ggr
Jojsan
0

Liten skojig (udda :P) tävling

Jag vill se bilder på en sheltie i färgen

Sobel

Blue merle

Tricolor

Black and tan

och andra färger som är giltliga (om svart och vit är det? och brun och vit?)

Tävlingen är så att om någon lägger ut en bild på en Sobel färgad sheltie så får ingen annan lägga ut en bild på den färgen… (jag tror att de flesta har sobel färgade eller..?) Vet inte vad som är poängen med denna tävling… men det var bara skoj att göra en :P

(Hoppas ni inte tycker detta var onödigt och tråkigt att jag gjorde denna tävling…… xD)

Paulines
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kul :D här kommer min bild!

Sussi
0

Tricolor fast han nästan är svart o vit.

Vilken kategori vill ni ha honom under? Man tänker ju inte direkt tricolor när man ser honom…

#1 Vad finurlig han ser ut :) Så Söt!

Emmeli
0

en Bluemerle,tyvärr är bilden fotad i all hast på en sheltieträff där av den dåliga vinkeln

Jojsan
0

#1 Hon/han har så mycket päls! :)

#2 han ser ju ut att vara bara svart och vit så han kan vara i den "kategorin" :) Det är nog ändå inte så många som har en svart och vit sheltie…

#3 jättegullig :)

Paulines
0

#2 Tack:D din var också väldigt söt, det var han som var rätt stor va? Han ser ganska svart och vit ut förutom lite¨på tassen kanske?

#4 Jaa han har jätte mycket päls och jätte fin look. Men det är det enda i utseendet han har (Enligt vad sheltie ska ha), han ahr inte fina tänder, öron eller hud. Visserligen är han perfekt storlek och längd, han har varit utställningshund :) Din hund var jätte fin också!

Jojsan
0

#5 ok, gick det bra när ni ställde ut han? :)

förresten… om du menar bilden på min Avatar så är det en kanin :P Har ingen hund, men vill gärna ha en sheltie :) 

eller du kanske menade #3s bild? :P

Paulines
0

#6 Ja, vi kom trea, tvåa och etta (3 ggr ställdes han ut).

Ja förslåt, det var igentligen till #3 hah :p. Aa precis.

Sussi
0

#5 japp, det är min stora sheltie, fasst det har ju kommit ännu större hundar till sajten :O

Bara hans ena baktass är mörk, den andra baktassen har bara nån mörkk fläck, annars är han i princip svart vit. Lite antydan har han i ansiktet som syns på bilden men det är inte mycket att tala om. Det låter fel att kalla honom tricolour.

Ciccii
0

Sööta hundar :D

Jojsan
0

#7 hehe :P :)

#8 hur stor är han?

Sussi
0

#10 Den frågan har jag fått förr och jag kan aldrig riktigt svara på den ;) Men men, han är iaf 45+ i mkh. De ska ju vara kring 35-37. Men det är inte bara hans höjd utan han är väldigt grov och tung med.

Jojsan
0

#11  aha :) då är han ganska stor :P Men det är ju gulligt det med! :D

ingen som har en tricolor, black and tan eller annan färg? ;)

eva-d
0

Ludde är trefärgad, här är han!

Ciccii
0

#1,2,3 & 13 - Jisses vilka söta hundar !

Jojsan
0

#13 vilken sötis! :)

Emmeli
0

Tack alla för de fina orden om hunden för övrigt heter han Nicke :P det är en annan agility hund som jag brukar träna med.

eva-d
0

Tackar!!! Alla som träffar hnm blir betagen!

Paloma
0

Så fina hundar! ni får gärna lägga in hur många bilder ni vill i tråden "Våra hundar!" som finns i ämnet "Allmänt".

Jojsan
0

*putt* de färger som finns kvar att välja bland är då… black and tan och brun och vit…. :) inte så vanliga färger… det är nog de ovanligaste…. :)

WesthKiowas
0

Tvivlar på att de ens finns kvar, jag har inte sett någon på mina 20 år inom sheltievärlden.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Jojsan
0

ok.. tänkte det.. det är synd, de färgerna är så fina.. :/