Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 5598 ggr
frosth
6

Är sheltien allergivänlig?

Någon som vet om en sheltie är allergivänlig? Har hört lite olika.. Annars får in gärna komma med andra förslag på raser ! Tacksam för svar! Glad

Ressu
0

Det är lite beroende vad det är man reagerar på. Är det mjälldammet av hundar så brukar de klara sheltien bra. Men annars så är nog inte sheltien den bästa allergihund som finns. Pudel, Bichon, schnauzers samt andra som inte fäller utan ska trimmas brukar kunna gå som allergihundar.

Bästa rådet jag kan ge är att prova sej fram om man tål eller inte tål en ras, åk till bekanta, uppfödare eller någon som har rasen ni funderar på och umgås med rasen i fråga och se om ni reagerar.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Intstämmer med et Ressu skrev ovan.. Allt beror på. Kan bara tala för mig och dotter, vi har bägge en viss allergi med sheltie fungerar för oss. Likså amerikansk cocker. Korthåriga hundar som boxer, dobber med mera,, Men golden och liknade inte alls så bra i längden.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

frosth
0

Okej tack så mycket, funderar på en border collie men dem behöver ju väldigt mycket motion och allergivänliga vet jag ijnte om dem är, fler förslag? :)

[hehlenaaa]
0

#3- Jag skulle nog inte vilja påstå att någon hund är allergivänlig- det brukar vara olika för alla. Min bror som är allergisk klarar verkligen inte av rottweilers och korthåriga raser, medans andra inte klarar av något annat.

martinaahh
0

Min pojkvän är allergisk och han tål inte min hund. Men det beror som nog som ovanstående har sagt vad man är allergisk mot.

Jag hade åkt runt och träffat de raser jag funderat över, då märker man ju ganska snabbt om det funkar eller inte :)

frosth
1

Okej tack ! :) <3

[sheltietjej]
0

Min kompis och hennes lillebror är allergiska men har aldrig reagerat på mina hundar. Så det är väldigt individuellt!

frosth
0

Okej :):) tack