Snackis tråd Del 1
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här har vi som gott som ordet fritt. Välkommen in och delta i våran trevliga tråd, där vi pratar om allt från himmel till jord.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag har anmält mig till en agilitykurs!
Den börjar i Maj,, det ska bli skoj att äntligen komma igång!
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
God dag alla! Nu har jag börjat återfå hoppet om att våren är på kommande, här har det regnat i 2 dagar nu och snön börjar vara borta. ÄNTLIGEN!
Hur är det hos er? Har ni mycket snö kvar?
#1: Gud vad kul, är det en tränings eller tävlingskurs? :)
#2: Vi har mycket snö kvar, men den börjar sakta men säkert smälta bort..
Och jag fyller 18 år om 2 veckor! =)
Ingen snö här! Det har det inte varit på lääänge, förutom ett par försök av vädret att återinföra vintern, men då har det inte stannat mer än en dag.
Eller jo, vallarna runt fotbollsplanen och såna större högar är kvar…
Jag längtar efter att all snö ska smälta så vi kan komma igång ordentligt med träningen. Har en hel del intressanta träningar åt hundarna iår =)
Ressu ska få gå kurs i rally och tävlingslydnad
Kiira ska få gå kurs i agility och så ska vi börja med viltspår iår
Poitsu ska få träna lite senioragility och så ska vi lär oss några nya trick iår.
Neiti ska få träna viltspår (segrarklass-spår) och så agility och eventuellt kanske tävlingslydnad.
Vad roligt med alla kurser och planer 
Jag har också en del planerat men vill inte spika något utan köra på i den takt som funkar för mig och Ilsa.
Vi har gått klasskisk valpkurs i början utav året och ska på helggrundkurs hos klickerklok i Fjugesta i maj. Det ska bli otroligt roligt, en mini-resa för mig och Ilsa. Jag tror att Fanny och Thomas kan hjälpa oss med många saker som jag känner att jag behöver hjälp med.
Sen ska vi försöka ha en superhärlig sommar helt enkelt med skogspromenader, bad, träningsträffar, segling, hundbus och prova på ett par hundsporter.
Här har det, precis som hos Ressu, regnat mer eller mindre konstant i två dagar. Ser ut att vilja komma mer även idag.. Föredrar nog sol som metod att få bort snön ;)
Annars jobbas det bara för fullt här. All ledig tid går åt bröllopsplaneringen. 1½ månad kvar nu!
Jag och River är anmälda till agilitykurs, den börjar 30 april, så snart ÄNTLIGEN drar det igång. Sen kanske det blir någon inoff tävling under sommarmånaderna beroende på hur det utvecklar sig!
Här omkring har vi snö fortfarande där solen inte kommer åt men sakta men säkert kan man se hur det minskar. Här är det antingen regn och ganska bra temperatur eller storm men isande vindar som biter in i märg och ben. Men man får vara positiv då detta hjälper till att "städa undan" vintern.
Jaaa, snart är det vår. Här har jag sett alla vårtecken man kan be om. Tranor flyger förbi och tutar, det bor för tillfället gäss på åkern, jag har sett påfågelsfjärilar och jag har även hittat tussilago!!
The spring is in the air!!

Här har kurserna också satt igång, går just nu lkl1-kurs, agility steg 2 kurs och vallning med Holly :) Man hinner knappt träna mellan gångerna men det är kul att vara igång. Längtar till sommaren, tävlingar och långpromenader vid stranden i solsken :)
Har har vi mycket snö kvar, men igår regnade det så tryckte ihop det bra mycket, Där vi plogat och hållt efter är det nu barmark på åkrarna kanske 20-30cm men snart måste det ge efter.
Joline (3mån imorgon) har fått sin första "lektion i Viltspår" idag :) hon tyckte klöven var jätte rolig. Vi är anmälda till viltspår kurs som kommer dra igång så fort snön förvinner, skall bli riktigt roligt viltspår är inget jag direkt pysslat med tidigare.
#10, vilken sötnos ! :) Och hehe, ni har ju åtminstonde lite gräs framme ;)
#3 Träningskurs.
Första gången vi kör agility så
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Här hemma hos oss är det jätte härligt, VÅR i högsta grad :D. Och liksom många andra här går vi också en kurs i vår, som är andra träffen ikväll :), en agilitykurs fortsättning!
Här nedan kommer en bild från vår promenad innan (mobilbild)
MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

#14 Ja man känner ju sig väldigt lottad att det är så fint här nu, vår är den bästa årstiden enligt mig! Regn är iaf ett bra vårtecken, det hade vi en massa för inte alls så längesedan och efter det försvann all snö och nu är det vår! Hoppas det inte dröjer allt för länge där :)
MVH Eva, ägare av sheltien Elsa
#13 Nu blir jag jätteavis! Jag oxå vill ha grönt och blommor!!! Här har man just och just börjat skymta lite gammalt gräs genom snön här och var =(
God morgon alla!
Här blev man väckt av äldstingen i huset som var kass i magen, så nu springer vi ut stup i kvarten. Som tur är så har jag inget nu på förmiddagen så jag kan vara hemma med Poi och hoppas att Inupekt forte tar ihop magen på honom.
Annars är det en väldigt grådaskig morgon med en ganska tjock dimma.
Hoppas ni alla har en bra dag!
Go´dag till en regning dag!
Är det inte typiskt då man tvättat bilen så kommer regn! Nu kommer den "jobbiga" tiden med hundar som ser ut som disktrasor varje gång man går ut på prommis.. Men men efter regn kommer solsken
Ha nu under underbar dag!
Ja här är det också regnigt. Men jag har fått energi av det eftersom regn för mig känns som ett riktigt bra vårtecken!
Lite extra meck med vovven ja, det får jag stå ut med för snart kommer tiden då man kan vara ute och göra vad som helst :D
Hejsan alla! Nu är det äntligen fredag! Vad ska ni hitta på för kul ihelgen då?
Vi ska hela helgen på utställning. Imorgon är det Kiira som ska ut och på söndag Neiti. Tvättade Kiira igår, men blir väl nog tvungen att tvätta de vita partierna igen då det är slaskigt ute nu =/.För en gångs skull önskar jag att det skulle se ut som på bilden.
God dag på er!
Idag är det plugg som gäller och i helgen blir det kalas både för sambons lillasyster och min mamma.
Sen ska jag försöka fixa ett utställningskoppel och träna.
Nu ser jag att vovven ligger och slickar på min dyra kursbok så jag borde väl fortsätta läsa…
Hej hej!
Helgen bjuder till återhämtning (hoppas jag) och till att fira ytterligare ett aprilbarn (eller två). Brorsan fyller idag och Apollo på söndag. Ser farm emot måndagen då jag hoppas att vi kan få träffa PetraKarin och heller Ilsa för lite träning.
Önskar Ressu lycka till!!
Lyckas inte ändra i #22. PetraKarin och hennes Ilsa skall det förståss vara.
#24 Haha jag förstod så jag tror de andra gör det med 
Jag ser jättemycket fram emot måndag!
Just nu håller vi på och städar hemma, lördag är städdag här.
Här bjuds det på fin helg, med solsken och nästan klarblå himmel och några få moln.
Tyvärr så blåser det en hel del istället, men man får vara glad för "smulan".
Ska ut på en långis med hundarna och sen blir att jobba en del ute med lite vår röjning på tomten vilket behövs efter hösten och vintern!
Hejsan! Underbart väder i skåne, här hemma står termometern på 18 grader :D
Idag fyllde jag i papper och sökte en utbildning i Dingle.. (djurvård). Har velat detta jättelänge men tvekat eftersom det är så långt iväg och en massa andra anledningar.. Det känns så himla skönt att ha sökt även om jag inte blir antagen till utbildningen. Behövde bara skriva av mig lite. Hoppas att ni alla mår bra :)
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Nyss hemkommen från Umeå kan jag bara berätta att våren även har börjat titta fram även där. Här i Stockholm har krokusar och vinterjäck börjat blomma. Skillorna också.
Har det gott i vårenvärmen med hundarna.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#27 Vad roligt :) Vad är det för någon utbildning då?
Här i Varnhem är det lagom varmt, runt 12 grader, och blåser lätt. :)
Sitter och är orolig för morgondagens skolhoppning med Lewis. Är lite pirrigt då han är rädd för ljud och älskar folk. Vi har aldrig tävlat innan heller.
#29 Det är en djurvårdarutbildning. Det var den enda utbildningen inom djursjukvård jag kunde hitta, förutom i Skara..
Lycka till imorgon :)
#23 Tack så mycket emma93. Det gick bra med båda hundarna, båda fick MG med bra bedömningar. =) Men självklart kan det ju gå bättre men gladast är jag nog att de båda skötte sej väl i ringen.
#31 Grattis Ressu! Så känner jag också, att jag är gladast åt att det känns bra i ringen. Sen önskar man självklart bäst betyg och bäst placering ändå:). Vad betyder MG?
#30 Låter spännande :) Har hört att i Skara är det svårt att komma in.
Tack. Får hoppas det går bra. :)
#32 Det står för Mycket God
#27 Är det vuxenutbildningen på 40 veckor? Den har jag också funderat på att söka…
Japp, precis! Den verkar vara helt okej, och betydligt lättare att bli antagen till än djursjukvård i Skara…
Är helt lost på geografi, men vart ligger Dingle? Har själv nämligen sökt till Skara, men kom inte in och har inte hört om den utbildningen i Dingle förut…. Vart hittar man mer information om den?
#36 #37 Men djursjukvård på slu och djurvård på dingle vuxenutbildning går inte att jämföra.
Läser du djursjukvård är målet att jobba som djursjukvårdare på klinik eller djursjukhus, det är en till stor del medicinsk utbildning.
Det är en treårig högskoleutbildning som ger en examen och legitimation.
Ett sånt jobb har jag svårt att tro att man får efter dingles vuxenutbildning, den utbildningen är för att man ska jobba som djurskötare eller i t.ex. djuraffär.
Ja, det förstår jag. Det finns ju en anledning till att det är så svårt att komma in i Skara, och varför utbildningen är mycket längre :)
Jag har inga höga förväntningar och framtidsutsikter efter Djurvårdsutb. i Dingle mer än att jag skulle få teoretiskt "bevis" för mina kunskaper och möjligtvis ha större chans att få jobb i djuraffär eller liknande.
Ser det mer som en chans att få läsa något jag tycker är intressant/kul och samtidigt få möjligheten att bo på internat med min hund innan jag blir för gammal :P
#39 Okej 
#34 Tack, då lärde jag mig nåt nytt!:)
För er som tänker gå kurser. Det finns en kurs i hundsjukvård på Canis Academy också. Den är på distans via en folkhögskola. Två år och efter avslutad kurs kan man göra ett prov för att få betyg. Man kan läsa själv eller i grupp.
www.canisacademy.se har mer information.
Wrooom!
#41 Joo, eftersom vi i Finland inte tycks kunna gå tillbaka till 1:a, 2:a osv tiden så har de istället: UTM-utmärkt, MG-Mycket God, G-God, N-Nöjaktig osv =)
#43 Aha, de har översatt de engelska termerna. Men vad heter de på finska?
UTM-ERI (erinomainen), MG-EH (erittäin hyvä), G-H (hyvä), N-T (tyydyttävä) =)
#45 Jättetack!
Är det nån mer som vill dela med sig av vårtecken! Idag regnar här, men igår var det underbart vårväder och vårlökarna börjar titta upp i rabatterna.
#42 Tack för tipset! Ska kolla upp det.
Idag är vädret sämre i skåne, men som tur är så regnar det inte. Största vårtecknet idag är att mamma rensar i våra "rabatter" eller vad de ska föreställa…. och hundarna kommer in alldeles jordiga på nosen efter att ha hjälpt till… hehe :P
Låter som om hundarna har haft en rolig vårdag.
Här blommar scillorna för fullt och krokusarna är på väg. Snön är ett minne blott.
Wrooom!
Har inga bilder att ladda upp just nu men här blommar både tussilago, vitsippor och snödropparna är på väg. Sen kan man se hur det börjar gro i diverse rabatter också!!
Jag har även sett påfågels- och citronfjärilar….!!
Jag sitter nu och rangordnar kurserna jag sökt inför hösten. Ja det är ju 15e april idag så sist chansen att söka högskolekurser! Det finns sååå många roliga och intressanta distanskurser man kan läsa!
Om en stund ska jag ta mig och hunden ner till stan, min sambo fyller 25 nästa vecka så jag måste fixa något najs!
Äntligen helg eller vad ska man säga =). Även denna helg är helt fullspäckad. Stor del av den kommer att tillbringas på resande fot men eftersom både sambo och hundarna kommer med så kan det bli riktigt roligt =)
Hoppas ni alla får en superfin helg! Vad har ni andra planerat då?
#51 Det låter skoj Ressu!
Ja äntligen helg, men samtidigt känner jag åh nej, redan helg. Eftersom jag inte fått gjort så mycket i veckan som jag borde. Så jag får nog ta i kapp lite i helgen.
Någon gång under helgen blir det grillkväll med grannarna, vi är ett gäng som umgås ibland. Får jag tag på hundvakt kanske vi gör det restuarangbesöket jag fick i födelsedagspresent. På söndag är det en stor sheltieträff i Svenljunga som jag och Ilsa ska iväg på. Även hennes kullsyskon och uppfödare ska dit, det ska bli väldigt roligt att träffa dom igen!
Trodde du började längta till hösten, PetraKanin!!!
Kurser kan alltid vara roliga.
Själv var jag på en mässa härom dagen. Butiksinredingsmässa. Trååkigt tycker säkert en hel del av er.
Intressant, säger jag. Ni skulle bara veta vilka morderna påhitt det finns för affärer när det gäller att spria information.
Vad säljs om elektriskt papper som kan flascha "NYHET!" nästan av sig själv?
Wrooom!
Tycker butiksinredning låter spännande. Ser genast många användningsområdenför det sistnämnda pappret;-P.
Åh saknar att sitta och drömma i kurskatalogerna, det är verkligen jättekul och spännande att göra och sen har man nåt att se fram emot.
Idag är det stor Sheltieträff i Svenljunga. Kan tyvärr inte åka, men håller tummarna för att vi får se lite foton här från träffen.
#55 Nu är jag tillbaka från Svenljunga.
Det var otroligt roligt! Och tur som bara den hade vi med vädret, och i lotteriet 
Jag fotade inte så mycket, hade den lilla kameran med mig. Men något foto kanske jag kan visa här inne.
Kikar in och säger hej till er alla nu då vi är hemma igen. Hoppas ni alla har haft en fin helg!
Det är helt galet vad fint väder och trevligt sällskap kan göra för humöret! Håller ni inte med? 
Jag har haft en toppenhelg tack vare det.
Ville bara säga att tävlingen i veckan gick över förväntan, förutom min handling. Det blev 4 sekunder i fel. Såklart glömde jag säga hopp eller visa mer tydligt så han missa två hinder. :) Annars hade vi kommit 5:a :)
Mycket fint väder var det och trevliga människor med en påsätande liten valp :P
#59 Vad kul att det gick så bra på tävlingen! Grattis till det!!
Idag har lille Bart (drygt 5 månader) "lyft på benet" för första gången. Jag tror inte han själv riktigt förstod vad som hände och inte lyfte han det mot något speciellt heller.:) Det såg ganska roligt ut.:)
Igår var vi i sommarstugan för första gången i år, vilket var senare än vanligt. Men så ljuvligt skönt det var, och hundarna var som tokiga när de fick springa helt fritt utan tjat och gnat från matte om var de tar vägen.:)
/emma93
#59 Vad skoj!
#60 Haha sött, stora killen :P
Jag fyller 18 imorgon! Woho! :)
GRATTIS på 18-årsdagen hehlenaaa!
Nu är då påskhelgen över! Vad har ni andra gjort för roligt under helgen?
Vi har tillbringat vår helg på resande fot. Varit på några utställningar med vår cockerspaniel och haft det riktigt bra. =)
Oj min påskhelg har varit fullspäckad!
En massa jobb, sambons födelsedag, utflykter, sol och till och med bad 
Jag har lagt upp en sammanfattning och lite bilder i min blogg om någon vill kika.
Hur har det gått på utställningarna Ressu?
#62 Grattis på födelsedagen!
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Grattis på födelsedagen hehlenaaa 
Tack för gratulationerna! :)
Min dator kraschade i förra veckan, lagom tills jag verkligen skulle behöva den! 
Grattis hehlenaa på födelsedagen!
#65 Det gick bra. Ena dagen UTMÄRKT och placerade sej tvåa i klassen och i måndags vann hon klassen med UTMÄRKT och CK samt så blev hon bästa tik 2a och fick reservcert så vi är nöjda =)
#70 Härligt!
Grattis i efterskott freån mig också!
Hoppas alla haft en trevlig påsk. Nu är det åter till det "vanliga" vardagslivet igen, tösabiten är i skolan. Hundarna ligger och latar sig hemma efter en härlig prommis ute. Blondie är nybadad och klippt så hon far runt som en kalv på grönbete..
I morgon ska jag in och skadebesiktiga bilen på Volvo.. Då man granna glömde titta bakåt då han backade, och for rätt in i min bil!
Ha nu en underbar dag alla.
Mvh
God morgon! 
Vad ska ni gör idag?
Här står det plugg och tvätt på schemat.
För vovvens del blir det en rätt lugn dag, hon hade en tuff helg men lite lek och klickerträning tänkte jag att vi skulle få in också. Nu laddar vi inför helgens kurs i Fjugesta 
Hur är vädret hos er?
Här har det varit shortsväder i nästan tre veckor men så vaknade vi upp till det här…

God dag alla!
Här ska det pluggas, pluggas med ett litet avbrott för att åka å dra inför agilityn ikväll.
Vädret är gråmulet, men ingen snö som tur är. =)
#60 Tackar och grattis till storkillen haha :)
#61 Tackar :)
Här har det snöat hela dagen till och från. Nästan hagel vid middags och öst ner snöblandat regn sen halv fyra.
God dag alla!
Idag skiner solen och själv är man tvungen att plugga =(. Kan man inte införa en sån väderregel att då man måste plugga/jobba så är det sämre väder, medans man då man är ledig så är det toppen väder? =)
#76 Så känner jag med ibland! Men tur då att vi har hundarna så att man får en ursäkt att njuta av vädret!
Här har det faktiskt varit halvkasst väder ett par dagar. Men det verkar som att det ska bli bättre i helgen. Jag håller tummarna för att det ska vara bra väder där jag ska spendera min helg.
Är det någon här som bor i Örebrotrakten?
Nu är det då måndag igen! Helgen som gick var hektisk, men givande =). Nu har vi äntligen HELA gården inhägnad så hundarna har några tusen kvadratmeter att springa på =).
Hur var er helg?
Idag har jag tent ch borde ju verkligen plugga, men man måste ju ta en paus och kolla in SiF oxå =).
Nu är det sista veckan i maj och sommaren står för dörren. Många roliga hunderitillfällen väntar och jag hoppas att kunna ta del av flera av dem de närmsta månaderna. Tyvärr kom vi inte iväg till västkustvalpen i helgen, men förhoppningsvis till Vänersborg i helgen.
Förra veckan tappade Bart sin sista mjölkhörntand och det är mina byxor och strumpor jätteglada för:). De är ju så väldans vassa de små mjölktänderna, och Bart är en hejare på att ligga på lur när man kommer med fladdrande byxor. Såg att tanden var lös och bad Zebbe att dra i ena änden av en strumpa och Bart drog i den andra, och så var tanden loss.:)
Vad har veckan att bjuda på för er andra glada medlemmar på S.I.F? Några skall väl hämta valp, och några av er har säkert skolavslutningar?
På onsdag börjar Göteborgs basketfestival där jag ska jobba som ligivärd till så söndag, ett underbart dygnetrunt arbete haha men det e bra betalt å fär dom pengarna ska jag betala min älskade valp som jag hämtar om ca 2 veckor =D Så nu är det fullt upp packar till turneringen samtidigt som man ska klura ut hur man ska valp safea lägenheten hehe varför inte ta allt på en gång hihi.
http://beautywithsofia.wordpress.com/