Blir tokig på dessa öron
Nu kommer ännu en öron fråga, håller ju på bli super nojig för dessa öron 
Den ena säger något och nästa något annat. Jag har haft hennes öron tejpade när hon va mindre för att få upp dom då dom är tunga. Hon är 15 ½ vecka nu. Men det blev inge bättre hon bara kliade bort det och öronen såg likadanna ut igen. Men sedan var det flera som sa/och jag läste om det att det är först vid tandlossningen som öronen ställer sig, lite mer lättad kände jag mig då och struntade i att tejpa dom, men igår fick uppfödaren se en bild på henne och sa till mig jag måste tejpa dom direkt… Så ja nu är dom tejpade igen 
Men hur är det nu? Kommer dom ställa sig mer vid tandlossningen?
Någon som har ne biold på sin sheltie hur öronen såg ut när den va runt 15-16 veckor.
Tror dessa öron kommer göra mig galen…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Glömde bilden ovan är hon 15v och otejpade öron..
Här kommer en dålig bild, på hennes nu tejpade öron.
Det kan vara olika, men man brukar väl säga att vid tandlossning händer det mycket i kroppen med kalk och annat som kan få öronen att hårdna.
Men Ilsas öron började resa sig före det så hon har fått ha tyngd. Jag försökte tejpa för att slippa effekten att örat arbetar emot tyngden men fick inte det att fästa bra så jag fortsatte med häftmassan då jag tycker att hennes öron blivit fina av det. Men det som gjort bäst skillnad är salva med glycerol i.
Jag förstår din frustration:). Jag upplever det som att öronen reser sig vid tandlossning och vid löp/även för hanar när de känner löptikar. När hormonerna drar igång alltså:).
Jag skall se om jag har nån bild på nån av mina från den åldern, men det har ju varierat hur öronen betett sig eller inte. Och hur de sett ut från start också. En av valparna jag har nu har rätt stora öron (bred bas) och jag tyckte det var lite skönt då jag inte behövde manipulera dem men så nu igår så börjar de resa sig något (de är 5 månader) så jag får massera. Att resa sig menar jag inte att hon får en mindre tipp hängades utan att tippen reser sig uppåt istället för framåt. Jag tror att det gäller att vara vaken för vart det bär iväg.
Jag har tyvärr inte nåt bra generellt råd att ge dig, eller inte specifikt heller, då jag själv aldrig tejpat. Din uppfödare känner säkert till hur sina egna linjer beter sig, och jag hade nog lyssnat på det om jag ville ha öronen på ett exakt sätt senare.
Måste bara säga att din tös är oerhört söt på första bilden, men att jag tror att uppfödare menar att tippen är för tung. Jag har en blå tös med stora och lite tyngre öron (såsom många blm har) men den enda manipulation jag gjort på henne är att jag klippt rent öronen såsom du gjort på nedre bilden. Sen har hon stora öron ändå, och vissa domare har slagit ner på det men över lag har det gått väldigt bra på utställning.
/emma93
Hur har det gått för dig TheLook? Vilken metod körde på med öronen och hur har det blivit hittills?
/emma93
Jo det går upp och ner med öronen om man säger så ;)
Just nu har jag dom varken limmade, tejpade eller något kludd. Hon har börjat tappa sina tänder, bytt alla fram och börjat tappa dom bakre. Har testat haft dom tejpade och tycker det fungerat bra, men nu i efter hand känns det som att öronen kanske blivit bra utav sig själva… För det har lossnat hela tiden så har trotts uppfödarens order inte haft dom tejpade hela tiden.
Dom är just nu lite ojämna… Kanske man skulle göra något åt det? Annars tycker jag det högra är ganska bra? och dte vänstra skulle ner lite? Eller vad tror du, så dålig på detta med öron.
Här kommer en bild tagen igår.
En bild när hon inte vrider på huvudet
#6 Jag tycker hon ser jättefin ut. Det är svårt att se på bilden (speciellt när det är merlefärg) men jag tycker att det ser ut som att hennes vänstra öra ser bättre ut i dagsläget än det högra (som ser tyngre ut), men det är som sagt jättesvårt att säga. Är inte heller nån expert.:)
Vilka underbara bilder!!
/emma93
Jag tycker också att det högra ser för tungt ut och det vänstra bra.
Så avvakta du lite så kanske dom jämnar till sig fint :)
Jag har slarvat lite med Ilsas öron det senaste, det ena står rakt upp nu :( Men smörjer ofta och ska prova lite lim…
Jag instämmer oxå med emma93 och PetraKarin. Det vänstra ser riktigt bra ut medan det högra ser på bilden iaf lite tungt ut.
Min spontana reaktion var precis som tidigare talare, det högra ser lite väl tungt ut :) Men grymt fin tik! :)

Jättefin tjej! :)
Prova att trimma öronen och se hur dom lägger sig. Kan ju vara att det inte behövs mer än så, vilket isf är toppen! :)
Kajsas öron är suuuuperlätta och varken tejp eller häftmassa tycks hjälpa. Synd tycker jag då hon fått 2 exellent och 1 very good på utställning.