Hightime Good Looking Wayne
Nu är det dags att presentera lilla Love =)
Namn: Hightime Good Looking Wayne
E: Sunsweet Look My Way
U: Moorwood Sweet Mimosa
Kön: Hane
Färg: Guldsobel ev. rödsobel
Love är en sheltiekille som alltid har något bus på G. Vare sig det gäller att tugga fingrar eller strumpor så ska det alltid vara något att tugga på enligt Love. Men det är i och för sig inte så konstigt, med tanke på att han snart kommer byta sina nålar till tänder mot nya vuxentänder.
Love är i skrivande stund 31-32 cm hög, och förhoppningsvis kommer han växa till sig några cm. Jag har nämligen planer på att ställa ut honom =)
Det ska bli spännande, har aldrig ställt ut någon hund tidigare, har inte en varit på utställning och kikat. Så det känns kul att jag har planer på det nu:)
Mer om Love följer i tråden allt eftersom jag lär känna honom mer och mer:)
Kramar//Carro
En sak till, jag och Love ska gå på en kvällskurs i utställningsträning. Det är något jag ser fram emot väldigt mycket, det kommer säkert bli lärorikt och spännande :)
Så den 4e maj bär det av till hundklubben för att träna utställning.
Och, om allt går som jag hoppas, kommer vi åka på utställning i Helsingborg/Bjuv den 16e maj =) Det är en utställning anordnad av Svenska Shetland Sheepdog Klubben.
Så vi har en hel del lite smått inplanerat inom snar framtid =)

Jättesöt är han Starfall!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Han ser jättefin ut…
Hur gammal är han?
#3 Taaack =)
#4 Love är 4 månader nu =)
Nämen så himla söt och go man kan vara då!!
*smälter*
Vad fin! :)
En söt kille :-)
Kalas fin!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag är hundvakt till en faster till honom just nu.. Moorwood Just Adorable heter hon, hennes pappa är Loves farfar.
Det är mina Shelties uppfödare som äger henne och hon är och parar en av sina tikar hos Loves pappas ägare.
Är han 4 mån nu så borde han bli bra storlek som vuxen..
Oj vad jag har uppdaterat den här tråden dåligt
Det är ju över 2 år sedan jag sist skrev här! Men men, bättre sent än aldrig hoppas jag.
Nu är Love 2,5 år gammal och är kastrerad. Han är även HD-röntgad med resultatet HD grad A. Mycket bra resultat =)
Jag & Love har även varit på 3 inofficiella utställningar. Senast var vi på utställning den 2 juni 2011, alltså för ett par dagar sedan. Han vann inte men fick bra kritik:
_"Tvåårig hane av mkt trevlig modell, vackert huvud, något långt nosparti, lite tunga öron, bra ögon med fin färg, korrekt bett, något framskjutande skuldra, tillräckligt förbröst, något lång i ryggen, korrekt vinklad, tillräcklig benstomme, rör sig något tåtrångt fram annars väl, vacker päls, trevligt temperament, välvisad, kastrerad"
_Vi tränar också agility tillsammans och han älskar det verkligen
Skickar med en bild från senaste utställningen. Så här ser alltså Love ut nu, 2½ år gammal
Bilden är fotad av en kompis till mig.
När Love var valp trodde jag att han skulle bli för liten men nu är han färdigvuxen och slutade på 39cm. Där ser man 
Va fin han är! :) Skulle vara kul om du la upp bilder från när han var liten, om du har dvs.. typ 4 månader, 5 månader, 6 månader osv :)