Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: skador
Läst 4565 ggr
VickiochTova
0

Tovas ska till djursjukhuset..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tova har 3-4 gånger per år fått "anfall" som jag kallar det, går omkring med huvudet sänkt och skjuter rygg, går fram och tillbaka eller runt i en cirkel.. Brukar hålla på 20-30 minuter och efteråt blir hon jättetrött!

Jag har gissat på magknip eller liknande men igår kväll började hon igen, ca 10 minuter. Efter 2 timmar började hon igen! Hon vill bara ut och gå så inatt gick jag och Tova mycket..

Så idag var vi hos veterinären här i stan, hon trodde att det var neurologiska problem och gjorde en noggrann undersökning! Tova skötte sig strålande men när vet försökte böja huvudet åt höger skrek hon och försökte hugga!

Så i morgon ska vi till djursjukhuset i Karlstad och röntga och ta blodprover, får börja där så får vi se vad de hittar.. Hoppas ju på att det är något litet fel men har en klump i magen nu!

Så jag vill be ar alla att ni håller tummar och tassar för oss i morgon Glad

GuUuLd
0

Usch stackars Tova! :( Lycka till imorgon, hoppas att det inte är något allvarligt!

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

sissie
0

Här hålla alla tummar och tassar för Tovas skull. Hoppas det är något som enkelt kan fixas.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rustibuss
0

Stackars Tova har hon varit med om en olycka eller kan det vara fästingsjukdom? Vi i familjen håller tummarna att allt ska gå bra.

Medarbetare för Welshponny ifokus

VickiochTova
0

Tack för alla tummar och tassar!

#3 Ingen olycka, ska be dem testa för borrelia när de tar de andra blodproven i morgon!

sissie
0

Be dem kolla elishias också.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Jag håller alla tummar och tår för er nu. Hoppas verkligen allt går bra, och ni hittar vad som felar och Tova är tillbaka in full kraft som vanligt igen.

Tala gärna om så fort du kan hur det går för er.

Kramen medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

emma93
0

Håller tummarna för er och skickar en stor krya-på-dig kram till Tova!

VickiochTova
0

De hittade inget fel idag, hon var bara stel i nacken idag men ingen akut smärta.. Röntgen var ok så nu väntar jag på provsvaren som kommer på måndag!

Om de inte visar något så blir det magnetröntgen som väntar..

Hon fick rimadyl för en vecka och ska vila.. Jag som precis kommit igång igen, nu blir det soffan för oss =)

medde
0

Ta väl hand om er. Bägge två! Tänker på er i varmaste tankar.

runas
0

Tänker på er o håller alla tummar och tår!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

VickiochTova
0

Glömt att uppdatera er.. Inget på provsvaren!

I lördags så försökte hon nå upp i pojkvännens ansikte i soffan, skriker av smärta och springer iväg mot ytterdörren på 3 ben.. Fick tag i henne och höll henne stilla så släppte det ganska snabbt, både skrikandet och hältan. Ringde djursjukhuset i dag igen så nu skulle jag ge henne rimadyl på morgonen så skulle vår veterinär ringa i kväll, väntar på svar från försäkringsbolaget ang magnetröntgen.. Hoppas svaret kommer snart!

medde
0

Oj! Hoppas allt går bra. Här hemma håller vi tassar och tummar för er.

VickiochTova
0

Tack Medde!!

medde
0

Mina tankar kommer att vara hos er hela tiden, tills du berättar mer.

All styrkekramar och tankar som finns därute i cyber rymden

MarieSchroder
0

Usch! Stackars liten! Jag håller alla tummar och tassar för att allting går bra och man  hittar ngt man kan åtgärda! Stor stor kram!!!

VickiochTova
0

Tack Marie!

Man känner sig maktlös när man inte hittar felet.. Bara att hoppas att det är något litet fel!

Kram tillbaka!

sissie
0

Håller tummarna för din lilla vovve. Det är jättejobbigt att ha en vovver som har ont och man inte vet varför.

Min lilla vovve hade ont i ena bakbenet. Hon visade inget förrän det blev så allvarligt att hon blev blockhalt. Då visade det sig att hon hade pertes.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

runas
0

Fy vad jobbigt! Jag vet vad det innebär att ha sjuk hund och att prover inte visar något, suck, man blir till slut desperat…

Fortsätter att hålla tummarna för att det ska lösa sig, stackars liten…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

VickiochTova
0

Pratade med djursjukhuset idag och fick mer smärtstillande utskrivet.. Men annars är det bara att vänta på försäkringsbolaget och djursjukhuset i strömsholm..

Tack för att ni håller tummarna!

medde
0

Men det är solklart vi håller allt vad vi kan. Lovar ett inte släppa taget om dom tills du talar attt allt är bra med er återigen. Då släpper jag!

emma93
0

Vi håller också tummarna för er härifrån!

druttizen
0

Hoppas allt har gått bra! Håller tummarna hela tiden för er!
Vad har ni för försäkrings bolag förresten? Hur agerar dom i detta

Styrke kramar till er!!

mojsans
0

Varför måste du ha försäkringsbolaget med för, ska de bestämma om hon ska få magnetröntgen eller inte, är väl kostnaden förstår jag, och ring till Strömsholm och hör vad de säger. Sackars Tovagumman, och Dig med.

VickiochTova
0

Ja försäkringsbolaget (IF) vill jag gärna ha i ryggen, kostar 10-20000 så jag har inte riktigt pengarna annars.. Har ringt och pratat med dem innan veterinären skickade in sina papper så jag väntar på svar..

Remissen är skickad till Strömsholm så jag väntar på tid därifrån!

druttizen
0

okej, jag håller på att byter TILL if nämligen.
är ju väldigt svårt att veta Vad hunden får för skador, för alla går ju inte under sin försäkring. En djungel det där

medde
0

En verklig djungel med alla olika försäkringar. Tycker det är ganska svårt att välja "rätt"

VickiochTova
0

Jag gillar att If har en fast självrisk! Syrrans försäkringsbolag stod för hälften när hon var tvungen att magnetröntga sin amris, If står för hela..  Så bara de godkänner Tovas röntgen så är jag jättenöjd =)

medde
0

Hur lång tid tror du det tar innan du för ett besked om ok eller inte?

VickiochTova
0

Vet inte, funderar på om jag ska ringa dom i morgon och kolla hur långt de har kommit i ärendet..

Hämtade ut mer smärtstillande idag så nu ska hon äta tabletter ända tills vi ska iväg, skönt att veta att hon inte har ont iaf!

medde
0

Håller tummarna hela tiden,

VickiochTova
0

I morse ringde de från Strömsholm, 1 oktober kl 8,30 ska vi dit.. Blir en tidig morgon med andra ord =)

Ringde även försäkringsbilaget som påstår att de inte fårr pappren från djursjukhuset, så det var bara att ringa så att de skickade om pappren till If! Ska ringa If igen på måndag för att vara säker på att de fått det!

sissie
0

Allt för vanligt att papperen fast på vägen. Man kan inte skylla på posten alla gånger då internposten på företag ibland kan vara riktigt usla.

Hoppas att allting går bra nu för Tova, så ni får besked varför hon mår så dligt ibland.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

#31 Nu hoppas jag verkligen att att blir bra för er.

VickiochTova
0

If har godkännt magnetröntgen!! En stor sten som lyfte från hjärtat..

medde
0

Så härligt att höra! All lycka till nu.

Tassar och kramar

PetraKarin
0

ja va skönt :) lycka till!

Ressu
0

Roligt att höra att If godkände magnetröntgen. VI håller alla tummar och tår samt tassar att det går bra!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

runas
0

Här hålls oxå alla tummar o tassar, lycka till nu!

VickiochTova
0

Tusen tack och en stor kram till er alla för tummar, tassar & tår!

VickiochTova
0

Nu har vi varit iväg..

De hittade ingenting på magnetröntgen! Så det är iaf inte diskbråck, men det upptäcktes att hon har blåsljud på båda kammrarna i hjärtat så det blev ultraljud, en försvagad hjärtklaff.. Men det behöver inte påverka henne utan ska kollas upp varje år!

Väldigt bra musklad bak men dåligt musklad i nacken och huvudet, överdrivna refler fram och sega reflexer bak.. En förstorad binjure..

Men än så länge inget som visar vad felet är… Har telefontid nästa vecka..

eellzyy
0

Är hon bättre?? hoppas det för här har man hållt tummar så det svider :)

Ressu
0

Vet inte om jag ska skriva grattis eller beklagar. Det är ju jättebra att det inte är diskbråck men samtidigt vill man ju gärna veta vad som felas ens hund. Hoppas att de klurar ut något!

// Ressu
kennel Westtorpets

VickiochTova
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Länge sen jag kollade här… Ett anfall har hon haft sen i höstas, annars har det varit lugnt! Ska kolla upp en vet. nere i Göteborg som tydligen är väldigt duktig, Strömsholm har inga idéer om vad det kan vara så det känns lika bra att söka sig vidare..

Hjärtat ska jag boka tid för att ultraljuda i höst, men inga symptom om att det ska ha blivit värre iaf!

emma93
0

Vad skönt att det inte blivit värre med hjärtat, och skönt att det bara varit ett anfall sen i höstas. Har du varit hos nån fysioterapeut eller kiropraktor för att kolla "finliret" på mjukdelarna och kotorna? Låter som att nåt hamnar i kläm i vissa lägen. Kan ju t.ex vara i två steg såsom att en viss belastning ger en viss svullnad, och när hon sen gör nån viss rörelse kommer smärtan.

Håller tummarna för att ni hittar vad det beror på och att det finns behandling för det!

/emma93

VickiochTova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kiropraktor står först på menyn men tyvärr så finns det inga i närheten utan det får bli i Göteborg under semestern! Ett anfall har hon haft, någon månad sen nu och det var ett snabbt som tur var!

Men jag hoppas på att vi hittar någon bra kiropraktor alt. fysioterapeut eftersom hon är lite kinkig med folk så är det ju lätt att hon spänner sig..

Cassii
0

Hoppas ni hittar vad det är för något! Men skönt att det bara varit ett anfall sedan i höstas!

Ressu
0

#45 Roligt att höra att det ändå håller såpass lindrigt. Hoppas ni hittar en bra kiropraktor! Håll oss gärna uppdaterade hur det går!

// Ressu
kennel Westtorpets