Kylväst / kylbädd?!
Vi har ju nu fått lite mildare temperaturer ute men så fort solen tittar fram så blir det allt som oftast olidligt varmt för våra fyrfota vänner..! Jag brukar iaf försöka att se till så att det finns tillgång till fräscht kallt vatten i flera skålar, och regelbundet duscha av hundarna (speciellt sheltien) i kallare vatten..! Och sen om tillfälle erbjuds så badar vi en del också…
Men nu till själva poängen:
Jag har börjat fundera på att testa kylväst och/eller kylbädd som ett alternativ de mycket varma dagarna för att hjälpa till så att dessa dagar inte blir så jobbiga. Det är ju speciellt jobbigt de dagar, för mig likväl som hunden, när inte ens skuggan kyler eller gör någon skillnad. Är det någon som testat någon liknande produkt och har det hjälpt era lurviga vänner? Eller känner ni till någon som testat?
Alla erfarenheter, både positiva och negativa, är välkomna! Kostar ju lite att köpa så det vore kul att få lite feedback innan man gör en sådan "investering".
Jag har funderat både på Gibbon kyldyna, som ska fungera i flera dagar innan man måste "kyla om den". Även funderat på kylväst antingen från Hurtta eller från Ruffwear.
Jag provade Gibbon för några år sedan. Just den sommaren var inte varm alls, och dynan blev inte använd mycket. Den glömdes bort och torkade ihop till små knölar. Efter det blev det svårt att få till den i formen igen. Men det kändes rätt så svalt på den de gånger jag kände på den. Men det blev blött igenom överdraget.
/emma93

Jag vet flera som köpt Aqua Coolkeeper Cooling Täcke och tyckt den varit bra de få gånger de hunnit testa den. Någon här som testat?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Okej, låter ju inte så kul med Gibbondynan om den klumbar sig eller dyl. efter använding.
Något skulle jag behöva hitta på iaf tills det att värmen kommer tillbaka. Stackars River ligger nästan hela dagarna i skuggan under äppelträdet och tycker att livet e lite sådär….