Snart kommer valpen!
Hej!
Jag är ny på forumet och tänkte att jag skulle berätta att nästa lördag den 4:e juni hämtar jag min Shelties valp!
Valpen är en skuggad sobel hane som föddes den 27 januari 2011 så han är 4 månader gammal. Han är verkligen underbar! I hans stamtavla heter han "Carlos the Jackal" och till vardags har uppfödaren kallat honom för Jacke - uttalat Jakke. Jag vet inte om jag tycker om det eller inte, jag kan inte bestämma mig. Jag tror att jag kanske ska kalla honom för Luca, Lucas, Jackson, Jasper eller Ari. Vad tycker ni?
Jag har i många, många år längtat efter en hund men det har inte fungerat. Men nu har vi kommit fram till att efter jag var tvungen att avbryta mina studier i England och komma hem så har jag alldeles för mycket tid på händerna eftersom att jag tyvärr är sjukskriven.
Jag längtar fruktansvärt mycket till nästa helg eftersom att jag senast såg honom för tre veckor sedan. Tyvärr kunde vi inte hämta honom tidigare då vi är tvugna att resa till England den 31 maj till den 3 juni. Om det inte varit för det hade vi hämtat honom för längesedan men vi tycke inte det skulle vara rätt att ha honom några veckor bara för att sedan behöva lämna honom hos någon annan i några dagar.
Istället kom vi överrens med uppfödaren att han skulle vara kvar tills efter vi kommit hem. Så snart är det dags!
Jag är alldeles förälskad i både honom och rasen. Dessutom är det en ras som passar mig då de vanligtvis är rätt följsamma och inte allt för starka eller stora. Detta var ett krav för mig för att jag i februari fick en diagnos på Reumatoid Artrit - ledgångsreumatism - som förhindrar mig till att göra ganska mycket för tillfället.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vad roligt =D förstår att du längtar ska hämta min lille tös om 2 veckor =D det pirrar mer å mer nu hehe. Förstår dej med reumatismen då jag har det själv och har levt med det i ett par år =/ man e 23 men känner sig som 90 ibland men men du något annat å tänka på =) stoooort grattis!!!!
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Tack! Vad roligt att du också snart får din! Jag förstår precis vad du menar med att vissa dagar känna sig 90 =/ Precis! Distraktion är underbart. När jag först var och tittade på honom glömde jag bort att jag hade ont ooch var trött helt och hållet =D
#2 ja djur e fantastiska på det sättet =)
Vad spännande med valpen! Välkommen till forumet! Hoppas att du skall trivas här!
Jackson är ett fint namn tycker jag!
/emma93
Grattis, han är jättefin!
Vad heter kenneln?
Tack så mycket! Det kommer jag säkert att göra =)
Jackson passar ju också in på stamtavle namnet =S Har inte bestämt mig än.
/Kyuunan
Tack! Visst är han =D
Han kommer från Ninnimos Kennel.
/Kyuunan
Åh vilken sötnos! :) Vart i Sverige bor ni? :)
=D Vi bor en liten bit utanför Göteborg och Kungälv. Var bor du?
#9 Kul. Jag kan ju då nämna att jag bor i Göteborg och kommer ifrån Kungälv :P
#9 jag bor på andra sidan älven från kungälv =)
#11 Min sambo (husse i huset ;P) kommer också från fel sida älven…
Hjärtligt välkommen! 
Passar även på att önska dig all lycka till med den lilla snyggingen.
Mvh medde//Sajtvärd
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#12 haha ;P
#9 Jaha vad synd att det var så långt bort.. Lycka till med din finis, vi kanske ses på någon tävling :) Bor i Stockholm..
Vad fin han är:) Vad har du tänkt göra med honom?
Vad roligt. Jag bor i närheten av Kornhalls färja.
#13 Tack så mycket!
#15 Ojdå, det var en bit bort ja. Det kanske vi gör någon gång i framtiden. Tack!
#16 Jag hade tänkt att testa mig fram till det som passar oss bäst. Jag vill prova på agility, lydnad och rallylydnad. Det är min första hund så jag får se hur det blir.
Vilken sötis! Ett stort lycka till med valpen =) Håll oss gärna uppdaterade hur det går =)
=) Tack så mycket! Jag ska åka och hämta honom idag =D Det ska jag göra.
Nu måste du vara jätte spänd! All lycka till med honom! :)
#23 Tack så mycket!
Vi hämtade honom igår! Han är helt underbar och det har gått mycket bättre än förväntat =) Han är ensam hund här och kommer från en kennel där det fanns en en vuxen sheltie, 4 russkiy toy, en leionberger, en amstaff valp, och hans syskon =P
TS: oj vad kul, lycka till i fortsättningen!! Vi väntar med spänning på bilder :D
bilder, bilder! :D
#25 Roligt att höra att allt går bra =)
#26, #28
Tack så mycket! Jag har nu haft Luca - som namnet till slut blev, lite mer än en vecka. Han är verkligen underbar! Det enda problemet vi stött på än så länge är att han älskar att tugga/bita på människor - händer, fötter, armbågar, knän osv - när han går upp i varv går det inte att stoppa honom. Jag och mamma försöker att jobba bort det men det är inte särskilt lätt då pappa tycker det är roligt =S
Men, men. Det ska nog gå i längden skulle jag tro.
Blä vad man blir valpsjuk! :D
Det är underbart! Luca och hans tre systrar var de första valparna jag någonsin träffat så jag visste inte riktigt vad jag hade att se fram emot. Vi hade från början tänkt att ta en omplaceringshund men kom efter långt vel fram och tillbaka fram till att en valp skulle passa bra, speciellt då jag varit insnöad på den här rasen =P
Ojoj så söt man kan vara. Ang. bitande så har många valpar just att de mycket gärna biter och tuggar, speciellt då tänderna "kliar". Det brukar bli bättre efter de bytt tänder.
Åh, han är jättesöt
Grattis till en mycket fin valp!
Lycka till i framtiden 
Jättefina bilder!
Lycka till!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥