hjälp hon äter för dåligt..
min 9 veckors valp äter för dåligt, enligt uppfödaren ska hon ha 2 dl mat om dagen, men hon får bara i sig melan ½-1 dl per dag. jag har försökt med att blötlägga maten, och att hälla i lite olja, men det funkar inte..
någon som har något bra råd till mig>?
Har du provat med färskfoder?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vill helst inte byta foder så här tidigt… man ska ju helst ge samma mat som uppföderen gav ett tag..
Har du våg så du kan se att hon går upp i vikt? Sålänge hon går upp i vikt ska det väl inte vara nån fara..
jag har bara haft henne sedan tordag, jag vägde henne i går.. ska väga henne om några dagar igen..
Äter hon det uppdelat på 4ggr/dag?
det är inte helt ovanligt att de skippar något mål om dagen, min äter när hon är hungrig, har alltid gjort så men hon har ändå växt mer än förväntat ;)
Så länge hon får i sig såpass mycket som du säger och växer ordentligt är det ingen fara. Hur är det med bajsandet?
ja det är uppdelat på 4 gånger och hon bajsar 2-3 gånger om dagen. det är min första hund så jag är lite orolig..
hon väger 2,1 kilo och är 9 veckor.. är det lagom?
#7 Ja det är lagom, när min var 8 veckor vägde hon 1700 gram :)
Det låter bra :)
Min var mindre än så i den åldern men hon var också hälften så stor som sin syster.
Vår yngsta åt väldigt dåligt som valp. Typ hälften av den rekommenderade mängden fick hon i sej då det var som värst. Men jag tänkte som så att sålänge hon är i bra hull och inte går ner i vikt så fortsätter jag bjuda mat fyra gånger per dag, men måste erkänna att hon började äta mycket bättre sedan då vi drog ner till 3 gånger per dag då hon hann "bli hungrig" mellan måltiderna.
Ja min åt också mycket bättre när vi tog bort ett mål, så det gjorde vi lite tidigare än från början planerat. Även nästa steg, från 3 till 2 mål, behövdes efter ett tag. Nu får hon två mål om dagen och tugg och godis där emellan. Ibland äter hon två mål, ibland ett och ibland inget.