Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1247 ggr
hanna-jo85
0

hjälp hon äter för dåligt..

min 9 veckors valp äter för dåligt, enligt uppfödaren ska hon ha 2 dl mat om dagen, men hon får bara i sig melan ½-1 dl per dag. jag har försökt med att blötlägga maten, och att hälla i lite olja, men det funkar inte..

någon som har något bra råd till mig>?

Supinesophie
0

Har du provat med färskfoder?

hanna-jo85
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vill helst inte byta foder så här tidigt… man ska ju helst ge samma mat som uppföderen gav ett tag..

Supinesophie
0

Har du våg så du kan se att hon går upp i vikt? Sålänge hon går upp i vikt ska det väl inte vara nån fara..

hanna-jo85
0

jag har bara haft henne sedan tordag, jag vägde henne i går.. ska väga henne om några dagar igen..

PetraKarin
0

Äter hon det uppdelat på 4ggr/dag?

det är inte helt ovanligt att de skippar något mål om dagen, min äter när hon är hungrig, har alltid gjort så men hon har ändå växt mer än förväntat ;)

Så länge hon får i sig såpass mycket som du säger och växer ordentligt är det ingen fara. Hur är det med bajsandet?

hanna-jo85
0

ja det är uppdelat på 4 gånger och hon bajsar 2-3 gånger om dagen. det är min första hund så jag är lite orolig..

hanna-jo85
0

hon väger 2,1 kilo och är 9 veckor.. är det lagom?

Cassii
0

#7 Ja det är lagom, när min var 8 veckor vägde hon 1700 gram :)

Denna kommentar har tagits bort.
PetraKarin
0

Det låter bra :) 
Min var mindre än så i den åldern men hon var också hälften så stor som sin syster.

Ressu
0

Vår yngsta åt väldigt dåligt som valp. Typ hälften av den rekommenderade mängden fick hon i sej då det var som värst. Men jag tänkte som så att sålänge hon är i bra hull och inte går ner i vikt så fortsätter jag bjuda mat fyra gånger per dag, men måste erkänna att hon började äta mycket bättre sedan då vi drog ner till 3 gånger per dag då hon hann "bli hungrig" mellan måltiderna.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

PetraKarin
0

Ja min åt också mycket bättre när vi tog bort ett mål, så det gjorde vi lite tidigare än från början planerat. Även nästa steg, från 3 till 2 mål, behövdes efter ett tag. Nu får hon två mål om dagen och tugg och godis där emellan. Ibland äter hon två mål, ibland ett och ibland inget.