Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsheltiens-egna-personlighet
Läst 1885 ggr
Sussi
0

sura sheliten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min systers hund har en rolig personlighet, han är snobbig och har mycket ege vilja.

Han tycker inte om att lyda systerns sambo och bossar på honom hela tiden. Han är mån om systern och jag tror han ser sambon som en rival.

Så här sur kan han bli -->

Har ni likande erfarenheter?

Sussi
0

Eller såhär.

Paulines
0

Oj! han såg verkligen arg ut! min hund är bara feg och det enda han gör om han ser någon som fiende är att skälla. Med andra djur (Tex min katt som alltid jagar hans svans) så nafsar han, men han morrar aldrig och visar heller aldrig tänderna.

Patricia84
0

Några såna erfarenheter har jag inte. Min hund är lite rädd och osäker av sig och kan se ut sådär om nån främling t.ex. lyfter henne, men hon skulle aldrig göra det mot någon i familjen.

Paloma
0

Han såg riktigt arg ut! har aldrig sett Roy vara arg över huvud tagetRäcka ut tungan

Othello
0

Olle morrar & visar tänderna om han har mat & kattorna kommer nära han har alldrig gjort dem något om dom kommer fram iallafall… Olle är ganska kaxig av sig, gillar alla människor & så. Han har alldrig morrat åt mig om jag tar skålen & han har mat i den & inte heller på nån annan människa vad jag kan minnas.

Men Olles bror som jag tog när han var ett & senare måsta ta bort =( så morra åt män som var "arbetsklädda" typ byggare & sånna som hade reflexvästar. Alltid män alldrig kvinnor. Han morra & skällde ut polisen en gång när dom hade bältes & blåskontroll =/

Sussi
0

Observera att detta gäller bara syrrans sambo som han beter sig så här emot. Alla andra går för sig, men han gillar inte att bli komenderad, då kan han visa tänderna även om han lyder.

Han har ett väldigt levande ansikte som visar hans sinnestämning

Othello
0

Han kanske inte gillar konkuransen har hon haft hunden före sambon så att säga =) Är väl lite avundsjuk =) En del hundar är som en öppen bok man ser bra va dom vill & "tänker" medans andra är lite svårare… Tycker att det är kul med en hund som har tydlig personlighet.

Paulines
0

Precis som 7#. Dom är väldigt smarta och förstår när andra människor försöker "ta deras plats" som dom tror iallafall.

Sussi
0

#7 Ja han är precis som en öppen bol, man ser när han är generad, arg, fundersam, lurig osv i ögonen öronen, ja alllt i hans ansikte.

Kanske jag förmänskligar honom men så uppfattar jag det iaf.

nappe
0

Nappe gillar inte heller svartklädda människor,folk med svarta skor och keps, svarttklädda karar är rakt livsfarliga. Han skäller som en galning gräver med bakbenen och studsar, det är ganska otrevligt när man får främmande. Hur kommer man tillrätta med sånt? Han är ju omplaceringshund. Tar man mot honom bits han. annars är han jättesnäll,förutom att han är arg mot andra hundar.

Paloma
0

Hm.. Svartklädda.. Jag har inte tänkt på hur Roy reagerar specielt mot dom. Ska tänka på de. Annars så är han lite skygg mot dom flesta stora människorna.