Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: mat-och-godis
Läst 1841 ggr
AnnaSue
0

vilket är det mildaste godis man kan ge?

för en sheltie med känslig mage

jag tror han blir lite dålig av typ kokt skinka, korv, Smackis ( nåt oxkött halvtorrt)

Men vill träna mkt med honom och behöver mild fast god belöning.

Några tips?

Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)

SparklingTindra
0

Godis som är gjort på vilt sägs vara extra skonsamt.

Ressu
0

Kokad kyckling är också väldigt väldigt mild.

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

PetraKarin
0

Ja kokt kyckling tänkte jag också säga. Det bland annat använde vi som sjumat när Ilsa var dålig i magen och hoppsan, det var så gott att jag kokar en kycklingfilé att ha som lyxgodis då och då.
Den blir också praktiskt användbar i kokt form, torr men mjuk och god och lätt att dela i olika former och storlekar.

Lamm ska väl vara snällt mot magen också. Det finns vissa godismärken som tillverkar lammbaserat godis. Jag tänkte prova Ziwi Peak som finns på foderbilen.se. Eller Nature´s Gift.

Sen finns det ju snittar med lamm och ris istället för lever :) det ska heller inte vara socker eller salt i dom så det borde vara bra för en känslig mage.

AnnaSue
0

ok tack för tipsen. Kokt kyckling var en bra ide. Jag har alltid kyckling hemma till mig själv. Kan man koka de från frysta el måste man tina först tror ni?

Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)

PetraKarin
0

Nej jag tar dom direkt från frysen och kokar tills dom nästan fransar sig. Då vet man att dom är genomkokta och hunden bryr sig ju inte om hur tillagade dom är Flört