Tyst minut Kl 12:00 /25 juli
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I dag är det tyst minut i Norge Kl 12:00 och vi i Sverigen följer även med. Så jag ber och hoppas att vi tar bort fingrana från tangentboret i cirka en minut Kl 12:00 och en minut framåt. Under den tiden skänker vi våra tankar till Norge.
Tyst minut Kl 12:00 -12:01 måndag 25 juli
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vi höll tyst minut på jobbet, jag jobbar på Parken Zoo i Eskilstuna.
Vi stängde av musiken etc och ägnade en minuts tysnad åt offren i Norge!
Fint och bra gjort,
Mvh

Usch, blir så illa berörd av detta. Känns nästan som om han skjutit mina nära vänner… Vidrig är vad jag tycker att han är…
Hemsk människa.. Finner inga rediga ord att skriva. Skulle jag skriva vad jag vill. Var jag nog tvungen att ge mig själv skrivförbud för att bryta vett och etikett på sajten.
Jag jobbar på Liseberg och är operatör på en av dom stor attraktionerna. Vi funderade hur vi skulle kunna genomföra detta men själv tycker jag det blev riktigt lyckat. Fick förbereda lite innan och informera gästerna men ett par minuter runt 12 var min attraktion tom och minst en minut så stilla det går. Det som gladde mig mest var att när jag sa "nu förebereder vi inför en stilla minut för att tänka på ……. ni får jättegärna vara tillsammans med oss eller ha eran stund någon annanstans" så gick inte en enda människa någon stans trots kö och dröjsmål. Alla ville vara med oss i detta :)
Jag vet att alla attraktioner var stilla den minuten och tror att hela parken höll tyst minut.
En tyst minut räddar ingen och får inte de döda tillbaka men jag tror att tysta minuter är bra att ha för att få oss själva och andra att stanna till lite och inse vad våra medmänniskor har drabbats av och vad allt detta innebär.
Och just i en sådan här katastrof är det ju inte så mycket vi kan göra mer än att tänka och hoppas att dödssiffran inte stiger.