Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 2610 ggr
hanna-jo85
0

Fönar ni eran hund?

min uppfödare säger att man ska föna sin sheltie efter varje bad och det gör jag också. men behöver man föna efter kraftigt regn eller när hunden plaskar omkring i vattenbrynet?

hur gör du?

[stblues35]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åsch..bara att raka!:)

falkbacke
0

Jag brukar inte föna efter regn, då vattnet oftast inte kommer hela vägen in till huden då. Däremot alltid efter att jag badat henne för då gnuggar man ju in vatten i alla små skrymslen och vrår :)
Plaska omkring i vattenbrynet skulle min fröken aldrig få för sig, så det har jag inga erfarenheter av ;)

Rustibuss
0

Jag fönar alltid noga när jag duschat honom för han har en tjock päls. Men vid regn torkar jag med Plutoduken som suger upp vattnet.

Medarbetare för Welshponny ifokus

Ressu
0

Vi försöker att föna efter tvätt, men nu som då hoppar vi nog över det också. Men aldrig att vi skulle föna efter att ha varit ute i regnet =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

AnnaSue
0

varför ska man föna efter de badat? Är det för att de blir kalla? Det gör väl inget om man inte gör det nu på sommaren när det är så varmt ute?

Det torkar ju av sig självt?

Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)

hanna-jo85
0

#5 dom kan få fuktexem om dom inte fönas

Kitten86
0

Jag brukar "bara" handdukstorka min. Har fönat honom någon gång bara, och då efter dusch.
Och jag har aldrig haft problem med fukteksem på honom…

[Moollan]
0

Visste inte att dem kunde få fukteksem men jag fönar min tös efter bad. Det endast för det går snabbare för henne att bli torr hehe. Hon är inte en av de sheltie´s med stor fluffig päls.