Nu är vi anmälda!
Nu har jag anmält mig och penny till agilitytävling! Det är debuten för oss båda! Det är 2 månader kvar och jag är nervös till 1000 och mår redan illa! Haha.
Det dummaste är att jag inte vet varför ! Jag ser det mest som träning och vi har bara annmält oss till hoppklasser eftersom jag vill att hon ska vara säkrare på balanshindrerna innan vi tävlar!
Så nu vill jag veta allt hur det går till på en tävling ! Hur ni värmer upp, hur ni klarar nervositeten :) Skulle vara väldigt tacksamma och är det så att någon ska starta i övik den 17 -18 /9 och vill hjälpa en väldigt förvirrad tjej med sin sheltie är ni välkommna och höra av er :)
Lycka till i tävlingen. Lite nervösitet är bra, men inte för mycket. Jag brukar försöka ta djupa andetag och inte tänka så mycket på tävlingsdagen / platsen. Uppvärmningen så har jag gjort att jag går omkring med hunden för att få lite värme i muskulaturen och så har jag en liten stund innan vi ska starta kört några övningshinder sedan strechat hunden lite just innan start. Efter banan så har jag på nytt promenerat med hunden för att sakta få ner temperaturen på hunden.
Nu finns det säkert 1000 andra sätt att göra men så har vi gjort iaf =)
Tack :) Ja jag måste få bort nervositeten , Förhoppningsvis gör jag av med den mesta nervostiteten nu redan haha :)