Dålig aptit
Hej,
Luca, min 6 månaders hanvalp, har sedan lördag morgon haft väldigt dålig aptit. Han har ätit lite då och då men inga större mängder. Normalt ger jag honom mat två gårnger om dagen och han brukar sluka allt utan problem. De senaste dagarna har han knappt ätit en måltid som stått framme hela dagen.
Jag testade med att låta maten stå framme en stund innan jag tog bort den och gav honom inget förren middagen men han åt ändå inget. När jag läter maten stå äter han några bitar då och då.
Utöver det är verkar det inte vara några problem med honom. Han är så aktiv han brukar vara, vilket är betydligt mindre de här varma dagarna, men han piggnar till så fort det börjar svalna. Han dricker som han skall och verkar som sagt må så bra som värmen tillåter.
Är det någon som har någon aning vad det kan vara som orsakar hans dåliga apptit? Jag har funderat på om det skulle kunna bero på värmen eller att han kanske har tröttnat på just det fodret. Men jag är orolig och skulle gärna höra era åsikter.
Tack
Jag har också lite problem med Pixies aptit men eftersom hon e pigg å gla så oroar jag mig inte allt för mycket. Jag vet att jag själv inte äter när det e varmt så det kan ju vara samma sak för dom. Jag ger henne hennes mål å tar bort det om hon inte varit där på 10 min äter hon inte får hon la gå hungrig då. Gör jag rätt?
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Jag hade problem med min tik. Tog henne när hon var 8 månader och åt dåligt sedan dag 1 det var i augusti 2010 ! Hon var pigg och glad drack som vanligt osv Några månader senare fick hon dålig andedräkt och svullen hals ! Det visade sig vara tonsillit och troligast har hon haft det sedan jag tog henne . För efter operatinonen äter hon som vanligt! Så kolla i hals och början han inte äta om någon dag skulle jag rådfrågat med veterinär!