Agilitykurs i höst
Nu har vi anmält Diablo till Agilitykurs till hösten det ska bli kul. Redan som liten valp gick han genom tunnlar utan problem t o m säcktunnlar. Köpte förresten en säcktunnel nyligen på Rusta för 99 kr den hade kostat 249 tyckte jag gjorde en bra affär.
Medarbetare för Welshponny ifokus
Vad spännande lycka till =)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Tack!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lycka till! Det kommer nog gå strålande!!
Jag och River ska själva gå fortsättningskurs, med start 27 augusti, vilket ska bli kul…
Tack
på den brukshundklubb vi ska gå på så är det flera olika momentkurster på agilityn. Den vi ska börja på är en grundkurs sedan har klubben flera olika kurser moment 1, momen2……. hoppas att jag valt en klubb som är bra.
Hur länge har ni tränat agility? Har du gått någon lydnad först? På den här klubben vi ska börja på har vi gått allmänlydnad och det var lite inkallning mm. Det krävs ju i agility att hunden kan vara lös med andra hundar.
Eftersom jag är medlem i Sveriges Hundungdom kan jag även gå kurser på andra brukshundklubbar utan att vara medlem hos dem, först gick jag en valpkurs med Diablo på en bruks och sedan allmänlydnad på en annan brukshundklubb.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv går jag på en lokal kennelklubb, som är jättetrevlig. Hade inte gått några kurser innan vi började med agilityn, mer än ett par tillfällen ringträning på samma klubb. Jag började träna honom ganska tidigt, med inriktning agility då jag visste att jag ville hålla på med det - fast vi skippade hoppmomentet tills han nått ålder. Mer "aktivt" har vi tränat i lite över ett halvår och det går jättebra. Min instruktör tyckte att vi skulle vara med på en inoff tävling på klubben som hölls i juni men jag vill träna mer. Men det kommer nog att bli en här till hösten när vi fått lite mer "kött på benen" efter fortsättningskursen (om man kan hålla tävlingsnerverna i styr
)
Min uppfattning är att alla klubbar gör olika, om inte annat kallar de kurserna för olika saker. Men det ska nog gå bra! Absolut är det ett plus om man kan jobba med hunden lös under agilityträningen!
Även jag har köpt lite hinder på Rusta. Det blev tre hopphinder, ett "däck" samt ett slalom. Tunnel köpte jag en på leksaksaffären, men har tänkt att köpa ny (samt en säck) från Rusta någon gång i framtiden.
Däcket kan ju göras om till ett extra hopphinder (man kan då träna "boxen" i miljaders kombinationer) och slalomet kan bli tre stycken mindre… Vilket är bra när man tränar in!