Pälsvård, klippa under tassar med trimmer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har fått ett problem Diablo är väldigt pälsig men han har börjad fälla och det väntas två utställningar nästa helg och helgen därefter. Tänkte bada lite försiktigt och föna honom inför den första utställningen men är lite orolig om jag kanske ska strunta i att bada honom helt utan delvis som under magen, benen, huvudet är det någon som kan tipsa blir jag glad.
Har sett att det finns små trimmer som man kan klippa under tassarna och i öronen på vovvarna, är det någon som har provat om det fungerar bra.
Medarbetare för Welshponny ifokus
Jag har en sådan liten trimmer, men den använder jag dock på min dvärgpudel och inte på min sheltie. Har testat den, nu i sommar, på min sheltie då den långa täta pälsen och värmen nästan gett min honom någon form av mild klåda mellan trampdynorna. Och den har fungerat bra även på honom.
Vart köpte du din trimmer och hur mycket kostade den, jag har sett att Elgiganten och Media Market har trimmer med små skär.
Köpte en Babyliss, när jag köpte ny hette den Babyliss skäggtrimmer, och den beställde jag via nätet. Kostade ca 3-400 kr om jag inte minns fel. Googla så hittar du säkert bra pris…
En sån här har jag: Babyliss
Jättebra trimmer, som är tystgående och lagom stor. Uppladdningsbar = sladdlös! Passar till både insida öron, mellan trampdynor etc. Medföljer extra skär och avståndskam (eller vad det heter) samt smörjolja. Haft en likadan, som jag hade i säkert 10 år innan jag tappade bort den och använt ganska flitigt till min pudel… Håller bra!
Jag har köpt en ögonbrynstrimer från Depend tror jag, finns på kicks, hm mm. passar jätte bra vid tassar mm ;) Kostar 100:-
/Benita
Tack för tipsen som #3 och #4 gav jättebussigt. Jag ringde upp en djuraffär och hörde med dem de hade något som heter Wahl pocket pro och den kostade 309 kr, ska kolla #4 den du skrev om Depend för den var ju billigare.