Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettskador
Läst 9196 ggr
Niini
0

Jääkla pulpa!

3 klor klippta, 2 i pulpan. Nu slutar jag banne mig klippa klorna.. Är absolut ingen skillnad hur lite jag tar så tar det i pulpan. Nu har Turbo två i mitt tycke jättelånga klor men bara för att jag tog 0,1 mm så kom pulpan fram.

Måste bara få beklaga mig lite när jag sitter här med en ynklig hund full av potatismjöl..

Niini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ena av de långa klorna är som sagt dränkt i potatismjöl men de andra ser ni ju hur himla lång den är! Han ligger för övrigt ner på fotot.

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En liten fråga. Varför andvänder du inte något för just detta på klon. Det finns ju så bra medel som stoppar blodet på ett kick..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Sofiatinnert
0

finns ett jätte bra pulver som heter blodstop i zoobutiker =)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Rustibuss
0

Det var oturligt att klippa i pulpan men det har nog de flesta gjort någongång som har och har haft hund. Jag klipper Diablo en till två gånger i veckan så att jag ska slippa klippa så mycket på klorna, vill också att han ska ha korta fina klor. När jag klipper har jag alltid pannlampa på mig och jag tittar under klon där skåran är, där skåran slutar klipper jag. Han har några vita klor och där ser man pulpan,  men de svarta klorna är svårare,  då måste jag små klippa tills jag fått in längden om du förstår. Men mitt tips är att ha pannlampa oavsett om det är dag du klipper det underlättar ändå. Istället för potatismjöl så finns det blodstopp att köpa då slipper man slask. Förr jag menar på 70-80 talet fanns lapispenna och det var behändigt när man råkade klippa i pulpan, men lapispennan försvann från handeln.

Medarbetare för Welshponny ifokus

Niini
0

Potatismjölet e inget problem, bara bra det kommer till användning nån gång ;) Det är det att Turbos klor tycks bara bestå av pulpa. Kan ju inte hålla på o klippa i pulpan hela tiden bara för att få klorna kortare.

medde
0

#5 Så bra du fick andvändning av potatismjölet.. Att klippa i pulpan det händer i bland, Tror ingen lyckas "for ever"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Rustibuss
0

Jag vet att när man klipper i pulpan så drar sig pulpan uppåt i klon lite lite grann. Så nästa gång du klipper kan du klippa pyttelite extra och det kommer inte att blöda. Det är väl det enda positiva när man råkar klippa i pulpan. Det bästa är att klippa ofta och ta lite, än att klippa med längre intervaller och måste klippa mycket för att klona ska bli kortare.Glad

Medarbetare för Welshponny ifokus

emma93
0

Det går att få klorna nedklippta och etsade hos veterinär. Då blir de rejält kortare, fast de har då klippt i pulpan och etsat dem. Sen är det lättare att fortsätta själv med kortare klor.

Ett annat tips är att använda slip (finns för klor). Då kan man vara mer exakt så att inte pulpan går sönder och man kan komma avsevärt närmre pulpan utan risk.

/emma93

Eywa
0

En tjej i stallet där min syster rider klipper alltid sin hund i pulpan (på varenda klo!) och tror att man ska klippa så mycket. Det verkar inte som att någon säger emot henne heller.

Min syster är blyg och vågar inte säga något (hon är 11 och tjejen är tonåring) men där finns vuxna som borde säga något? Min farmor frågade henne en gång (hon visste inte, har ingen hunderfarenhet) och då sa tjejen att man ska klippa så att det blöder.

Tjejen har visst sin hund i stallet ofta och klipper klorna där och hunden skriker som en stucken gris och det är blodspår efter den i hela stallet.

Det känns som att detta borde räknas som djurplågeri, vad tycker ni?

Niini
0

#9 Nämen fy sjutton så hemskt Foten i munnen Nån borde verkligen säga till!