Järnpulver på ståndöron
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vart köper man järnpulver som man sätter utanpå öronen för att de ska tyngas ner?
Jag har inte hört om järnpulver, men jag har hört talas om blypulver (vilket låter väl giftigt att andas in och att ha på sig, men det finns skrivet om i annan tråd). Häromi har tidigare sålt ett metallpulver för öronen, men vilken metall det är i har jag ingen aning om.
/emma93
Nä jag har heller aldrig hört talas om vart man kan köpa det. Utan snarare att någon har kokat ihop själv, kanske köpt på järnaffär och kombinerat med vaselin eller dylikt.
Det verkar dock inte helt hälsosamt, jag skulle inte vilja riskera att min hund fick i sig järn/blypulver via porer eller andningsväg, kanske ska du fundera över ett annat alternativ? Häftmassa är inte skadligt och beprövat av många (inklusive mig själv).
Sen kan man försöka få till vippen på örat utan att tynga, då motverkar man effekten att örat försöker jobba emot tyngden och blir stelare. (Min hundsöron har bra veck men vill gärna stå upp ändå.)
T.ex. med hjälp av tejp (kirurgtejp) eller lim (sminklim eller särskilt öronlim).
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tur att min vovve aldrig har behövt något sådant på öronen, han har naturligt vippade öron.

Medarbetare för Welshponny ifokus