Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 2320 ggr
Cassii
0

Bära saker i munnen?

Är det bara min sheltie som konstant vill bära på saker när vi är ute på promenader? Både bollar, pinnar, kottar, löv o ja allt funkar Tungan ute

Sofiatinnert
0

Haha nää du e absolut inte ensam med att ha en sån hund Pixie ska gå å bära på allt haha

http://beautywithsofia.wordpress.com/

SheltieDog
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej, Elsa brukar också få för sig att bära en pinne o så :P. Men det var men när hon var yngre ändå om hon gör det nu också, men sådant är nog rätt så vanligt tror jag!

MVH Eva, ägare av sheltien Elsa

Michaela-N
0

Min dagmattehund är en collie, men hon gör samma sak och tar med sig alla möjliga grejer….

[countess]
0

Ja och jag blir galen på dessa pinnar… Min hund går ju för det mesta lös och jämt jämt hämtar hon en pinne och ska busa upp min andra hund "sambons hund" Hon förstår loss dock plockar hon upp den lika snabbt ! Men appoteringen då ? Nej det funkar inte alls att bära den minsta apportbocken utan det ska riktiga pinnar haha

GuUuLd
0

Hugo brukar bära pinnar, kottar och även löv om han inte hittar något bättre. Är han riktigt busig då måste han verkligen ha något i munnen och gå omkring med :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Kitten86
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Även min River älskar att bära saker vare sig det är kottar, pinnar, löv etc.

Därav har han även blivit riktigt duktig på att hämta/ ge saker då jag valde att göra något positivt av det genom att lägga komando på det. Han är inte fanatisk och kan släppa och låta bli om man ger det kommandot.

JellieLewis
0

Min sheltie älskar att hämta allt möjligt men inte direkt bära så mycket då han biter försiktigt. Allt från ett kort på golvet till papper och tyngre saker. Han apporterar också väldigt bra och älskar det verkligen men hatar att ha saker i munnen för länge. :)

PetraKarin
0

Min Ilsa är nog en Shetland Retriever egentligen. Ja så måste det vara.

Ute på promenad ska saker plockas upp, bäras och kastas.

Badar gör man bäst jagandes efter en boll tycker hon. Eller en pinne. Eller varför inte en röd plastkratta.

Leker gör man bäst springandes med ett mjukisdjur eller en strumpa i munnen enligt Ilsa.

Och när hon ska visa sin glädje över att få besök, eller att matte eller husse kommer hem, blir hon så till sig och visar gärna det fina tuggbenet eller leksaken hon nyss fått.

Niini
0

Turbo brukar plocka upp pinnar nu som då o gå o tugga på dem en stund. Tror han får tråkigt när han gör så :)